Velg ditt oppholdsland
Norge
Språk  
Vi leter etter de beste tilbudene i .
Det er verdt å vente på våre priser.
Leiebil søkelinje

  • Ingen avbestillings- eller endringsgebyrer

    Du har mulighet til å avbestille/endre uten ekstra gebyr opp til 48 timer før opphenting
  • Ingen kredittkortgebyrer

    Oversiktlige tilbud og beste prisgaranti
  • Den beste servicen i 60 år

    Partner med verdensledende bilutleieleverandører
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Sted for avhenting:
    Skriv inn ditt valgte sted og velg blant forslagene som dukker opp
  • Sted for avhenting:
    Valgt sted kunne ikke finnes. Vennligst endre søket
  • Sted for avhenting:
    Velg sted for avhenting
  • Sted for avlevering:
    Vennligst velg sted for avlevering
  • Datoer:
    Velg et senere tidspunkt for avlevering enn ved avhenting
  • Reiser til øst-europa:
    Dersom du skal reise til øst-europeiske land, vennligst ring oss gratis på 800 24 909
  • Det finnes ingen matchende stasjon for dette returneringsstedet. Vennligst velg et annet returneringssted eller opphentingssted.
  • Sjåføralder:
    Vennligst oppgi sjåførens alder
Auto Europe Car Rental Companies: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
FAQ

Alt du trenger å vite

.

RESERVASJON FAQ

  • Hvem er Auto Europe?

    Som bilutleiemegler kan Auto Europe gi deg de beste tilbudene siden vi forhandler frem rabatter og spesialtilbud med både lokale leverandører og kjente firmaer som Hertz, Avis og Europcar. Auto Europe er selvstendig og ikke en agent for et spesifikt bilutleiefirma. Navnet på bilutleiefirmaet står øverst på voucheren sammen med informasjon om utleiestedet til leverandøren.
  • Tilkommer det et gebyr for avbestilling eller endring av en reservasjon?

    Auto Europe har ingen avbestillingsgebyr når vi gis beskjed 48 timer før den reserverte leie datoen. Auto Europe krever ingen avgift for endring av reservasjon opp til 48 timer før leiestart. Men skulle en reservasjon bli endret så må kunden betale leieprisen som gjelder på tidspunktet av endringen. Ingen tilbakebetaling er mulig for avbestillinger mindre enn 48 timer før den reserverte utleiens startdato og klokkeslett og for avbestillinger etter den planlagte plukke opp dato. I tilfelle av Force Majeure vil Auto Europe frafalle avbestillingsgebyret og ilegge et administrasjonsgebyr på kun EUR 30. Auto Europe refunderer ikke dersom kunden kommer til avhenting uten gyldig førerkort. Auto Europe refunderer ikke dersom kunden presenterer et ugyldig kredittkort ved avhenting. Auto Europe refunderer ikke noen ubrukte dager dersom kunden ikke møter opp, møter opp for sent eller leverer kjøretøyet tidligere enn planlagt.
  • Har dere et gratisnummer?

    Ja, vårt gratis nummer er: 800 24 909.
  • Hvordan betaler jeg for leien?

    Hos Auto Europe kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Kan Auto Europe utstede faktura med MVA?

    Ettersom Auto Europe opererer som direkte agent har vi ikke anledning til å utstede faktura med MVA. Skulle du ha behov for en faktura med MVA anbefaler vi at du tar kontakt med bilutleieselskapet.
  • Hva menes med kredittkortdepositum?

    Et kredittkort, som innehar samme navn som hoved fører, er nødvendig for å holde et depositum under leieperioden. Kredittkortet må ha nok kreditt for å holde et depositum som vanligvis er på et minimum av forsikringens egenandel + MVA + drivstoff. Om du ikke har et kredittkort så kan du ikke leie en bil fra de leverandørene vi jobber med.
  • Hva skal jeg gjøre hvis bilutleieselskapet har belastet kredittkortet mitt etter leien?

    Vennligst vær bevisst på at hvis bilutleieselskapet tar en betaling fra ditt kort så kan de gjøre det uten forvarsel. Vanlige årsaker for avgifter etter avsluttet leie er oppfylling av drivstoff ? om bilen har blitt returnert med mindre drivstoff enn påkrevd i kontrakten, sen returnering, trafikk overtredelsesgebyr, administrasjonsgebyr eller skader oppdaget på kjøretøyet. Om du ikke er sikker på hvorfor du har blitt belastet eller mener den ekstra kostnaden er uberettiget så er din første kontakt Auto Europe kundetjenesteservice - telefon: 800 24 909 eller epost: nocs@autoeurope.de.
  • Hva menes med Refunderbar Egenandel?

    Hvis leverandøren belaster deg for egenandel etter en ulykke, så vil vi refundere pengene belastet de, påventet av korrekt dokumentasjon (kvittering for betaling, politi rapport, skade rapport etc.). Det er en refusjon av egenandelen, beløp belastet for skade som ikke dekkes av egenandelsforsikringen vil ikke bli refundert. Det er heller ikke noen refusjon om det er faststilt at skaden var årsaket av førers uaktsomhet, for mer informasjon så henviser vi til våre Betingelser og Vilkår. Du kan lese mer om refunderbar egenandel her.
  • Hvem står for forsikring?

    Når du bruker en megler så står bilutleieselskapet for forsikring. Auto Europe vil gi deg en oversikt over hovedvilkårene og betingelsene på voucheren.
  • Hva er åpningstidene til reservasjonssenteret deres?

    Vårt reservasjonssenter er åpent 7 dager i uken. Ring oss på 800 24 909 eller book online.
  • Min leiebil er på forespørsel, hva betyr det?

    Noen spesialservicer, bilmodeller og siste minutt reservasjoner er sett på som "på forespørsel", og med det menes at de må bli bekrefter manuelt av våre samarbeidspartnere. Kredittkort kreves for å reservere slik type av kjøretøy og service, men kunden blir ikke belastet før leien er bekreftet. Du vil bli varslet hvis kjøretøyet du har valgt er på forespørsel.
  • Hvor lang tid tar det for min reservasjon å bli bekreftet?

    De fleste Auto Europe reservasjoner er bekreftet i løpet av minutter etter fullført betaling. Om du gjør en siste minutt reservasjon (opphenting i løpet av de neste 48 timene) så anbefaler vi på det sterkeste å kontakte vårt reservasjonssenter på gratis nummeret 800 24 909.
  • Hvordan blir prisene deres beregnet?

    Våre bilutleiepriser er basert på en 24 timers periode, dvs. om du reserverer og henter din leiebil klokken 14:00, så må du levere den tilbake senest 14:00. Om du returnerer bilen senere så må du som oftest betale for en ekstra leiedag.
  • Hvorfor trenger dere flight nummeret mitt?

    Om du henter bilen din på en flyplass, vennligst oppgi flight nummeret ditt slik at bilutleieselskapet vet om flyet ditt er forsinket. Din leiebil vil stå klar og vente på deg så fort du har ankommet flyplassen.
  • Hva betyr "walk in"?

    Dette begrepet er mest brukt på flyplasser og togstasjoner, og betyr at du henter leiebilen på disse plassene men ikke ankommer med fly eller tog.
  • Kan jeg gjøre en reservasjon i en annens navn?

    Ja, du kan gjøre en reservasjon for noen andre på vår hjemmeside. Men personen som henter leiebilen må ta med seg et kredittkort i sitt eget navn.
  • Trenger jeg voucheren min for å hente bilen?

    Du må ha med reservasjonsvoucheren. Auto Europes vouchere inneholder spesifikk informasjon om bilen du har reservert, leieprisen og andre detaljer. Vouchere blir sent på mail til deg med en gang ved betaling. Om du ønsker en kopi faxet til deg, vennligst gi oss beskjed ved reservasjon. En leieavtale fylles ut ved utleieskranken når du henter bilen. Se vår eksempel på voucher (PDF) for mer informasjon. Når du kommer frem til din destinasjon, så vil du bli bedt om å signere en leieavtale med muligheter til å tegne ekstra forsikringer. Vennligst se til å kun tegne de ekstra forsikringer du ønsker og trenger. Auto Europe kan ikke refundere noen ekstra forsikringer eller gebyrer som er akseptert på tidspunktet av utchecking. Voucheren er ikke en leieavtale.
  • Kan jeg bruke mine bonuspoeng?

    Hos Auto Europe kan du ikke bruke bonuspoeng fra flyselskap eller kredittkortselskap, men du kan undersøke dette med den lokale leiebilselskap når du henter ditt kjøretøy.
  • Jeg har ikke fått min voucher, hvor finner jeg den?

    En Auto Europe voucher kan bli sent til deg via epost i PDF eller HTML format. Voucheren kan også bli sent til deg med fax. Eller du kan gå in på Finn bestilling og se en utskriftvennlig versjon av voucheren.
  • Hva om jeg finner en leiebil til en bedre pris?

    En av de mange fordelene med Auto Europe er at våre leiepriser og servicer er garantert til å være de aller beste i bransjen. Hvis du skulle finne et billigere tilbud hos en konkurrent med sammenligningsbart utleieforhold, kjøretøy, gebyrer og destinasjon vil vi gi deg en billigere pris. Vennligst fyll ut vårt Best Prisgaranti skjema om du har funnet et bedre tilbud med en av våre konkurrenter.
  • Hvordan håndterer dere min personlige informasjon?

    Auto Europe er bevisst på og vet hvor viktig det er å håndtere informasjonen som blir samlet på vår side på en ansvarlig måte. Vi vil kun bruke denne informasjonen til å kontakte deg angående forespørsler eller reservasjoner gjort med oss. Auto Europe vil ikke selge eller dele din personlige informasjon til en tredje part.

    Du kan når som helst be om tilgang til data vi har  samlet inn, samt gjøre endringer og be som å bli slettet. Send oss en skriftlig forespørsel på data-protection@autoeurope.de eller per post til følgende adresse:

    Auto Europe Deutschland GmbH
    Landsberger Strasse 155
    80687 München
    Deutschland

  • Bruker hjemmesiden cookies?

    Vår hjemmeside bruker i visse tilfeller cookies for å forbedre servicen. Men vi sparer aldri noen person- eller kredittkortopplysninger i disse. De inneholder et session ID nummer og annen grunnleggende informasjon om ditt besøk (for eksempel hvilket land du velger når du kommer til siden). Du kan slette dine cookies her. Det vil fjerne Auto Europes cookies fra browseren din. Om du ikke har sent in din forespørsel til oss, vennligst gjør dette før du klikker på linken, ellers må du sende inn din forespørsel på nytt.

BILUTLEIE FAQ

  • Hvor finner jeg Auto Europe når jeg har ankommet min destinasjon?

    Auto Europe er en bilutleiemegler og har derfor ingen utleieskranker eller stasjoner på destinasjonene. Navnet på bilutleiefirmaet vil stå på din voucher.
  • Hva trenger jeg å ha med meg når jeg henter leiebilen?

    Når du henter bilen må du ha med deg din Auto Europe voucher sammen med førerkort, pass/foto ID og ditt kredit kort.
  • Når starter leieperioden?

    Leien er basert på et 24 timers døgn og starter med den eksakte tiden som blir notert på leieavtalen når du henter bilen.
  • Hvor mye er sikkerhetsdepositumet på som jeg må legge igjen hos bilutleieselskapet når jeg henter bilen?

    Når du henter bilen må du legge igjen et depositum som dekker eventuelle ekstra utgifter, drivstoff (avhengig av hvilken type av drivstoffpolicy som er valgt) og egenandelen av selvforsikringen. Normalt sett så blir et beløp midlertidig reservert på ditt kredittkort som gis tilbake når du har levert tilbake bilen i samme stand som når du fikk den.
  • Hvordan legger jeg igjen depositum?

    Du kan kun gjøre dette med et kredittkort. Det må være et internasjonalt godkjent kort i samme navn som hoved fører angitt på voucheren.
  • Kommer jeg til å få akkurat den bilmodellen/merket jeg har reservert?

    Auto Europe og bilutleieselskapet kan kun garantere en viss type bilkategori, og ikke en spesifikk modell eller merke. Bilutleieselskapene tilbyr mange biler av mange modeller og merker innen samme bilkategori. Bilen skal ha samme standard og funksjoner som eksempelmodellen du valgte ved reservasjon.
  • Hvilke bestemmelser gjelder angående drivstoff/første tank?

    Generelt så tar bilutleieselskapene seg bruk av 4 forskjellige drivstoffpolicy:
    Full / Full: betyr at du får bilen utlevert, og må levere den tilbake, med full tank.
    Hvis tanken ikke er full vil det tilkomme et ekstra gebyr.
    Full / Tom A: betyr at du kan velge å betale for å få ulevert bilen med full tank og du leverer tilbake bilen med tom tank.
    Full / Tom B: betyr at du betaler for å få utlevert bilen med full tank og du kan leverer tilbake bilen med tom tank.
    Halv / Halv: betyr at du levere tilbake bilen med samme mengde drivstoff som det var når du hentet den. Ubrukt drivstoff refunderes ikke.
  • Hva finnes det for ekstra utstyr tilgjengelig?

    Om du trenger babysete, barnesete, ski stativ eller GPS bør du spørre om dette ved reservasjon. Ekstrautstyr må være forespurt og bekreftet av den lokale utleieren. Betaling for ekstrautstyr skjer når du henter bilen.
  • Hvordan er leiebilen forsikret?

    Alle biler har en tredjepartsforsikring med et lovfestet minimum dekningsbeløp. Leiebilprisen inkluderer CDW (Collision Damage Waiver) eller LDW (Loss Damage Waiver), normalt sett med egenandel ved skade eller tyveri av det leide kjøretøyet.
  • Må jeg tegne en ekstra forsikring?

    Når du henter kjøretøyet kan den lokale utleieren tilby deg ekstra forsikringer som eksempelvis Super CDW som reduserer eller ekskluderer egenandelen. PAI, personlig ulykkesforsikring eller andre forsikringer. Du må selv kontrollere hvilke ekstra forsikringer du trenger.
  • Kan jeg få leiebilen levert og hentet?

    Når du reservere bilen så kan du mot en ekstra avgift få bilen levert/hentet. Leiebiler kan kun leveres/hentes ved hoteller og ikke på private adresser, camping plasser eller lignende.
  • Må jeg ha et internasjonalt førerkort?

    Om førerkortet ditt ikke er utstedt med latinske bokstaver og/eller om du reiser utenfor Europa, så er et internasjonalt førerkort (I TILLEGG TIL det nasjonale) å rekommandere. På visse destinasjoner og med visse av våre utleiepartnere så er et internasjonalt obligatorisk. Vennligst se våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon.
  • Kan venner og familie også kjøre min leiebil?

    Alle ytterlige førere må registreres på leieavtalen når du henter bilen. De må fysisk være tilstede når bilen hentes og kunne vise frem gyldig førerkort og pass/foto ID. De fleste bilutleieselskaper tar en ekstra daglig avgift for en ekstra fører. Vennligst les våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon for å finne ut om det tilkommer en avgift eller om det er inkludert i prisen.
  • Er det en minimumsalder for å leie en bil?

    Ja, bilutleieselskaper har en minimumsalder på førere. Dette gjelder både hoved fører og eventuelle ekstra førere. Minimumsalderen kan variere fra land til land, utleier og kjøretøyskategori. I de fleste tilfeller tilkommer det et ekstra gebyr for unge førere i en viss aldersgruppe.
  • Kan jeg kjøre bilen i utlandet og krysse landegrenser?

    Du må spørre om dette ved reservasjon. Noen utleiere tillater ikke at man krysser noen landegrenser når man kjører deres leiebiler, andre krever en ekstra avgift og noen tillater det uten ekstra kostnad. Det er avhengig av destinasjonen og hvilke kjøreterritorier/land du planlegger å besøke.
  • Kan jeg lever tilbake bilen utenom ordinære åpningstider?

    Ved reservasjon kan du be våre medarbeidere undersøke hvis den lokale utleieren har en nøkkel boks for bilnøklene. Om du ønsker å gjøre dette må du informere personalet ved opphenting av bilen så at de kan forklare hvordan det fungerer hos de. Vennligst vær oppmerksom på at du er ansvarlig for eventuelle skader på bilen som oppstår helt frem til at kontoret åpner og personalet har kontrollert bilen.
  • Jeg ønsker å fremføre en klage. Er det en viss tidsperiode jeg må være oppmerksom på?

    Ja. Om du møter noen problemer under din leieperiode, så har du 90 dager fra den datoen du leverte tilbake leiebilen på deg til å melde fra til oss. For å kontakte Kundeservice så kan du fylle ut vårt skjema eller sende oss en email til nocs@autoeurope.de. Etter denne perioden vill vi ikke lenger kunne hjelpe deg.

LUKSUS- OG SPORTSBILER FAQ

  • Er det et gebyr for avbestilling eller endring av en reservasjon?

    Spesialsbilsreservasjoner kan bli endret eller avbestilles uten gebyr opp til 3 dager før den opprinnelige start dato av leien. Avbestilling og endringer etter dette tidspunktet kan medføre et minimums gebyr i tillegg til leveringsavgift om kjøretøyet har allerede har blitt sent til den planlagte destinasjonen.
  • Har dere et gratisnummer?

    Ja, vårt gratis nummer er: 800 24 909.
  • Hvordan betaler jeg for min reservasjon?

    På grunn av spesialbilenes høye verdi kreves det to kredittkort. Auto Europe aksepterer American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan henter jeg mitt kjøretøy?

    Ankommer du til en flyplass eller andre offentlige steder så vil du bli møtt av en person med håndholdt skilt. Kjøretøyet kan også leveres og hentes ved hotell og andre steder.
  • Hvordan bekreftes min reservasjon?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Vi ser helst at vi får 24 timers forvarsel på spesialsbilsreservasjoner.

TRANSFER SERVICE FAQ

  • Har dere et gratisnummer?

    Du finner kontaktinformasjon med gratisnummer på din voucher, så du kan nå oss hvis du skulle trenge assistanse.
  • Hvordan betaler jeg for transferservicen?

    Hos Auto Europe så kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan blir min reservasjon bekreftet?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Auto Europe kan garantere bekreftelse med minimum 24 timer forhåndsvarsel, men vi kan som oftest imøtekomme de fleste transferreservasjoner med så lite som 3 timers forhåndsvarsel. Servicen må være forhåndsbetalt i sin helhet, og kredittkortinformasjonen vil bli spart for eventuelle ekstra avgifter.
  • Hvordan finner jeg min transfersjåfør?

    Ankommende til flyplass og andre knutepunkter for transport vil bli møtt med et håndholdt skilt.
  • Tilkommer det et gebyr ved avbestilling av min reservasjon?

    Reservasjonene tilbakebetales i sin helhet helt frem til at kjøretøy og sjåfør har dratt fra garasjen. Dersom du ikke møter opp blir du debitert hele beløpet for transfer servicen.
  • Tilkommer det et gebyr ved endringer av reservasjon?

    Nei, det tilkommer ingen avgift ved endring.

SJÅFØR SERVICE FAQ

  • Tilbyr dere Meet & Greet service?

    Ja. Du vil bli møtt på flyplassen og andre offentlige steder med et håndholdt skilt. Vi kan også møte deg på ditt hotell eller andre steder.
  • Har dere et gratisnummer?

    Du finner kontaktinformasjon med gratisnummer på din voucher, så du kan nå oss hvis du skulle trenge assistanse.
  • Tilbyr dere skreddersydde tjenester?

    Ja, men det krever forhåndsbestilling i god tid, for forberedelse av reiseplan og andre spesialønsker.
  • Hvordan betaler jeg for sjåførservicen?

    Hos Auto Europe så kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan blir min reservasjon bekreftet?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Auto Europe kan garantere bekreftelse med minimum 24 timer forhåndsvarsel, men vi kan som oftest imøtekomme de fleste transferreservasjoner med så lite som 3 timers forhåndsvarsel. Servicen må være forhåndsbetalt i sin helhet, og kredittkortinformasjonen vil bli spart for eventuelle ekstra avgifter.
  • Tilkommer det et gebyr ved avbestilling av min reservasjon?

    Reservasjonene tilbakebetales i sin helhet opp til 24 timer før den lokale opphentingstiden. Om du ikke møter opp blir du debitert hele beløpet for transferen.
  • Tilkommer det et gebyr ved endringer av reservasjon?

    Nei, det tilkommer ingen avgift ved endring.

PEUGEOT OPEN EUROPE FAQ

  • Kan jeg leie Peugeot på et EU-pass?

    Nei, det kan du ikke. Når fullfører kontraktene, må du levere et brev til Auto Europe som beskriver dine intensjoner for reise og datoer for retur. Kunder fra EU-land må bevise at de er innbyggere (i mer enn seks måneder) i et ikke-EU land. Detaljert informasjon om dette vil bli sendt med Peugeot Lease Forms etter at bestillingen er bekreftet.
  • Hvorfor må jeg oppgi mine kredittkortdetaljer på kontrakten?

    Dette er kun for Peugeots bruk, og er nødvendig i tilfelle eventuelle trafikkovertredelser eller dersom elementer ikke returneres med bilen, for eksempel nøkler, registreringspapirer etc.
  • Hvor langt i forveien kan jeg gjøre endringer på min Peugeotbooking?

    Ingen endringer kan gjøres innen 30 dager etter henting. For ytterligere informasjon vennligst kontakt Auto Europe
  • Er det en kanselleringspolicy med Peugeot Open Europe Leasing?

    Hvis en bestilling er kansellert mer enn 30 dager før henting, vil det være gratis. Hvis en bestilling er kansellert innen 30 dager etter henting eller ved manglende oppmøte, vil et avbestillingsgebyr på EUR 1000 gjelder. Dersom du, på tidspunktet for levering, av en eller annen grunn ikke er fornøyd med bilen og ønsker å avbestille, må du ikke ta imot kjøretøyet. Uteblivelsesgebyr på EUR 1000 vil tilkomme. Hvis du ønsker å skifte bilen for en annen, vil du bli fakturert for registrering av den første bilen pluss andre utgifter, men du trenger ikke å ta levering av den første bilen.
  • Trenger jeg en internasjonal kjøretillatelse (IDP) ved leasing av en Peugeot?

    En IDP er et bevis på at du har gyldig førerkort i hjemlandet på tidspunktet for utstedelse av IDP og det bør fremvises med nasjonalt førerkort. Det er en veldig nyttig reisedokument og er nødvendig eller anbefalt i mange land ved leie og / eller leasing av et kjøretøy.
  • Kan jeg bestille en bestemt farge på min Peugeot?

    Nei, Peugeot tilbyr ikke denne tjenesten.
  • Hva trenger jeg ved henting av bilen min?

    Ved henting må du vise forhåndsbetalt voucher fra Auto Europe og pass.
  • Må jeg legge igjen et depositum når jeg ankommer eller betale for noe ekstra?

    Nei. Når du har betalt Auto Europe, vil du få tilsendt en forhåndsbetalt voucher. Dette dekker din leiekontrakt og det er ingenting ekstra å betale annet enn bompenger, motorveiavgifter eller drivstoff. Det blir ikke tatt depositum eller kredittkortavtrykk på tidspunktet for henting.
  • Hvor mye drivstoff er på tanken, og må jeg returnere bilen full?

    Bilen vil bli levert med mellom 10-15 liter drivstoff (avhengig av modell), dette er i de fleste tilfeller nok til å komme seg ut av byen eller på vei. Du er ikke pålagt å returnere bilen full, og det er ingen kostnader.
  • Får jeg en høyrestyrt bil hvis jeg henter i Storbritannia?

    Nei, alle Peugeot-modeller er venstrestyrte.
  • Kan min venn eller slektning hente bilen for meg?

    Nei. Bilen kan kun leveres til den registrerte sjåføren eller hans/hennes ektefelle eller partner. I disse tilfeller må ektefelle eller partner fremvise et original (og ikke en kopi av) et fullmaktsskjema som utfylt og signert i deres navn av den registrerte sjåføren (kontraktsholderen). Denne fullmakten må inneholde setningen: "Jeg autoriserer min ektefelle/partner [sett inn navn] for å ta levering av og kjøre bilen min" En kopi av kontraktsinnehaverens pass er også nødvendig.
  • Kan jeg ha ekstra sjåfører og er det gebyr?

    Ja, du kan ha ekstra sjåfører, og det er ingen ekstra avgift, men det er strenge restriksjoner som følger: - Nære familiemedlemmer kan kjøre bilen, men ikke under noen omstendighet kan de ta bilen over noen grenser. - Nære familiemedlemmer er ektefelle/partner, direkte etterkommere og opphav til den registrerte sjåfør. Begrepet "ektefelle" forstås i videste forstand, og kan gjelde for en samboer eller sivil partner, forutsatt at bevis for dette forholdet er gitt. Alle ekstra sjåfører må overholde alle krav i leieavtalen.
  • Hvis jeg tar bilen ombord på en ferge, vil jeg da være dekket av forsikringen?

    Ja. Du er dekket av fullt omfattende forsikring og er dekket i både Storbritannia og Irland. Fergekrysningsavgifter er ikke inkludert i kostnadene.
  • Er en dieselmodell bedre enn en bensinmodell?

    Prisen for diesel er generelt billigere enn bensin i de fleste europeiske land. Derfor kan det være mer økonomisk å betale ekstra og ta en dieselmodell dersom du skal kjøre mye.
  • Tilbyr Peugeot slepestenger som tilbehør eller tillater dem å bli montert?

    Dette er mulig, men med regler og begrensninger. For ytterligere vilkår kan du spørre.
  • Tildeler Peugeot sikkerhetsutstyr som kreves av enkelte land?

    Nei, det er ansvaret til kunden for å sikre at de har tilstrekkelig og nødvendig utstyr som kreves. Lovene og kravene varierer mellom landene. Peugeot kan ikke forutsi hvor hver kunde vil reise, og det er derfor kundens ansvar å sjekke dette og kjøpe nødvendig utstyr.
  • Vil en refleksjakke og havaritrekant leveres med Peugeotbilen?

    Alle Peugeotleveranser vil bli utstyrt med en sikkerhetspakke som inkluderer en refleksjakke og trekant. Peugeot vil belaste kundens kredittkort EUR25 dersom ting/ene ikke blir returnert med bilen.
  • Hvilke dekk kommer Peugeotbiler med?

    Alle biler er utstyrt med standard dekk når de forlater Peugeotfabrikken. Standarddekk er ikke egnet for alle vinterforhold og i visse perioder av året. I noen land er det et krav etter loven at alle biler er utstyrt med vinterdekk mellom november og mars. Peugeot Open Europe leie ikke ut eller selger vinterdekk. Det er kundens ansvar å kjøpe de riktige vinterdekk utenlands og få dem montert og fjernet ved en autorisert Peugeotforhandler. Kjettinger kan være forhåndsbetalt før avreise og leveres av Peugeot på tidspunktet for henting, men de er ikke egnet for motorveikjøring. Gjørme- og snødekk med Grip kontroll kan bli forespurt på visse kjøretøy: kontakt Auto Europe for alle detaljer.
  • Leveres Peugeotbilen med reservehjul?

    Bare enkelte biler kommer med et reservehjul. De fleste biler kommer kun med et reparasjonssett. For å finne ut mer om reperasjonssettet.
  • Hvilken girkassetype vil jeg få hvis bilen min inneholder BMP6?

    BMP6 er en mekanisk styrt girkasse ofte referert til som halvautomatisk. Før du legger på vei i din Peugeot, kan du klikke her for mer teknisk informasjon.
  • Hvis jeg ønsker å utvide eller endre detaljene for min leasing mens jeg er i utlandet, kan jeg gjøre dette gjennom Auto Europe?

    Nei. Utvidelser eller endringer er mulig, men du må kontakte Peugeot direkte og ordne dette med dem. Alle kostnader vil være i euro og betalbar skatt gjelder.
  • Hvis jeg må returnere bilen tidligere av en eller annen grunn kan jeg gjøre dette, og har jeg rett på tilbakebetaling?

    Ja, du kan returnere bilen tidlig dersom du har ringt Peugeot og gitt beskjed. Ingen refusjon for ubrukte dager for tidlig retur av Peugeotbilen vil gjelde.
  • Hva skjer hvis kjøretøyet blir stjålet eller jeg har en ulykke?

    Detaljert informasjon er tilgjengelig på Peugeot Assistanse (Nød) guide som leveres i bilen samt oppført i Peugeot Guide Assistance. Det er forholdsvis enkelt. Du må følge samme prosedyre som du ville gjort hjemme. Kontakte politiet, fylle ut et skademeldingsskjema. Du må kontakte Peugeot kundebistandsteam så snart som mulig og følge deres instruksjoner. Behold alle dokumenter relatert til ulykken og fakse dette til Peugeot Assistance. I tilfelle bilen din blir stjålet, må du ta kontakt med Peugeot Customer Assistance Team. Hvis du ikke klarer å ta kontakt med Peugeot, og bilen ikke returneres, vil du bli belastet gjeldsbrevsbeløpet (verdien av bilen på slutten av leieavtalen) 7 dager etter utløpet av leieavtalen. Når du har varslet Peugeot vil gjeldsbrevsbeløpet ikke påberopes.
  • Hvordan kan jeg kjøpe utslippsklistremerket som er påkrevd i visse deler av Tyskland?

    Disse kan kun kjøpes på Peugeotforhandlere i Tyskland. Bare vis frem registreringspapirene som du får ved starten av leieavtalen og forhandleren vil gi deg utslippsklistremerke. Prisen er ca EUR 8.
  • Kan jeg kjøpe min Peugeot etter at min leasing er ferdig?

    Ja, du har muligheten til å kjøpe TT bilen til deg selv eller et familiemedlem med fordelaktige vilkår gitt varighet av bruk under Temporary Transit formula. Peugeot Open Europe vil ta seg av fortolling for omregistrering kun i fastlands-Frankrike. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Peugeot Open Europe minst 21 virkedager før utløpet av kontrakten.
Velg oppholdsland
close