Velg ditt oppholdsland
Norge
Språk  
Vi leter etter de beste tilbudene i .
Det er verdt å vente på våre priser.
Leiebil søkelinje

  • Ingen avbestillings- eller endringsgebyrer

    Du har mulighet til å avbestille/endre uten ekstra gebyr opp til 48 timer før opphenting
  • Ingen kredittkortgebyrer

    Oversiktlige tilbud og beste prisgaranti
  • Den beste servicen i 60 år

    Partner med verdensledende bilutleieleverandører
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Sted for avhenting:
    Skriv inn ditt valgte sted og velg blant forslagene som dukker opp
  • Sted for avhenting:
    Valgt sted kunne ikke finnes. Vennligst endre søket
  • Sted for avhenting:
    Velg sted for avhenting
  • Sted for avlevering:
    Vennligst velg sted for avlevering
  • Datoer:
    Velg et senere tidspunkt for avlevering enn ved avhenting
  • Reiser til øst-europa:
    Dersom du skal reise til øst-europeiske land, vennligst ring oss gratis på 800 24 909
  • Det finnes ingen matchende stasjon for dette returneringsstedet. Vennligst velg et annet returneringssted eller opphentingssted.
  • Førerens alder:
    Fyll ut førerens alder.
Auto Europe Car Rental Companies: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
FAQ

Alt du trenger å vite

.

RESERVASJON FAQ

  • Hvem er Auto Europe?

    Som bilutleiemegler kan Auto Europe gi deg de beste tilbudene siden vi forhandler frem rabatter og spesialtilbud med både lokale leverandører og kjente firmaer som Hertz, Avis og Europcar. Auto Europe er selvstendig og ikke en agent for et spesifikt bilutleiefirma. Navnet på bilutleiefirmaet står øverst på voucheren sammen med informasjon om utleiestedet til leverandøren.
  • Tilkommer det et gebyr for avbestilling eller endring av en reservasjon?

    Auto Europe har ingen avbestillingsgebyr når vi gis beskjed 48 timer før den reserverte leie datoen. Auto Europe krever ingen avgift for endring av reservasjon opp til 48 timer før leiestart. Men skulle en reservasjon bli endret så må kunden betale leieprisen som gjelder på tidspunktet av endringen. Ingen tilbakebetaling er mulig for avbestillinger mindre enn 48 timer før den reserverte utleiens startdato og klokkeslett og for avbestillinger etter den planlagte plukke opp dato. I tilfelle av Force Majeure vil Auto Europe frafalle avbestillingsgebyret og ilegge et administrasjonsgebyr på kun EUR 30. Auto Europe refunderer ikke dersom kunden kommer til avhenting uten gyldig førerkort. Auto Europe refunderer ikke dersom kunden presenterer et ugyldig kredittkort ved avhenting. Auto Europe refunderer ikke noen ubrukte dager dersom kunden ikke møter opp, møter opp for sent eller leverer kjøretøyet tidligere enn planlagt.
  • Har dere et gratisnummer?

    Ja, vårt gratis nummer er: 800 24 909.
  • Hvordan betaler jeg for leien?

    Hos Auto Europe kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Kan Auto Europe utstede faktura med MVA?

    Ettersom Auto Europe opererer som direkte agent har vi ikke anledning til å utstede faktura med MVA. Skulle du ha behov for en faktura med MVA anbefaler vi at du tar kontakt med bilutleieselskapet.
  • Hva menes med kredittkortdepositum?

    Et kredittkort, som innehar samme navn som hoved fører, er nødvendig for å holde et depositum under leieperioden. Kredittkortet må ha nok kreditt for å holde et depositum som vanligvis er på et minimum av forsikringens egenandel + MVA + drivstoff. Om du ikke har et kredittkort så kan du ikke leie en bil fra de leverandørene vi jobber med.
  • Hva skal jeg gjøre hvis bilutleieselskapet har belastet kredittkortet mitt etter leien?

    Vennligst vær bevisst på at hvis bilutleieselskapet tar en betaling fra ditt kort så kan de gjøre det uten forvarsel. Vanlige årsaker for avgifter etter avsluttet leie er oppfylling av drivstoff ? om bilen har blitt returnert med mindre drivstoff enn påkrevd i kontrakten, sen returnering, trafikk overtredelsesgebyr, administrasjonsgebyr eller skader oppdaget på kjøretøyet. Om du ikke er sikker på hvorfor du har blitt belastet eller mener den ekstra kostnaden er uberettiget så er din første kontakt Auto Europe kundetjenesteservice - telefon: 800 24 909 eller epost: nocs@autoeurope.de.
  • Hva menes med Refunderbar Egenandel?

    Hvis leverandøren belaster deg for egenandel etter en ulykke, så vil vi refundere pengene belastet de, påventet av korrekt dokumentasjon (kvittering for betaling, politi rapport, skade rapport etc.). Det er en refusjon av egenandelen, beløp belastet for skade som ikke dekkes av egenandelsforsikringen vil ikke bli refundert. Det er heller ikke noen refusjon om det er faststilt at skaden var årsaket av førers uaktsomhet, for mer informasjon så henviser vi til våre Betingelser og Vilkår. Du kan lese mer om refunderbar egenandel her.
  • Hvem står for forsikring?

    Når du bruker en megler så står bilutleieselskapet for forsikring. Auto Europe vil gi deg en oversikt over hovedvilkårene og betingelsene på voucheren.
  • Hva er åpningstidene til reservasjonssenteret deres?

    Vårt reservasjonssenter er åpent 7 dager i uken. Ring oss på 800 24 909 eller book online.
  • Min leiebil er på forespørsel, hva betyr det?

    Noen spesialservicer, bilmodeller og siste minutt reservasjoner er sett på som "på forespørsel", og med det menes at de må bli bekrefter manuelt av våre samarbeidspartnere. Kredittkort kreves for å reservere slik type av kjøretøy og service, men kunden blir ikke belastet før leien er bekreftet. Du vil bli varslet hvis kjøretøyet du har valgt er på forespørsel.
  • Hvor lang tid tar det for min reservasjon å bli bekreftet?

    De fleste Auto Europe reservasjoner er bekreftet i løpet av minutter etter fullført betaling. Om du gjør en siste minutt reservasjon (opphenting i løpet av de neste 48 timene) så anbefaler vi på det sterkeste å kontakte vårt reservasjonssenter på gratis nummeret 800 24 909.
  • Hvordan blir prisene deres beregnet?

    Våre bilutleiepriser er basert på en 24 timers periode, dvs. om du reserverer og henter din leiebil klokken 14:00, så må du levere den tilbake senest 14:00. Om du returnerer bilen senere så må du som oftest betale for en ekstra leiedag.
  • Hvorfor trenger dere flight nummeret mitt?

    Om du henter bilen din på en flyplass, vennligst oppgi flight nummeret ditt slik at bilutleieselskapet vet om flyet ditt er forsinket. Din leiebil vil stå klar og vente på deg så fort du har ankommet flyplassen.
  • Hva betyr "walk in"?

    Dette begrepet er mest brukt på flyplasser og togstasjoner, og betyr at du henter leiebilen på disse plassene men ikke ankommer med fly eller tog.
  • Kan jeg gjøre en reservasjon i en annens navn?

    Ja, du kan gjøre en reservasjon for noen andre på vår hjemmeside. Men personen som henter leiebilen må ta med seg et kredittkort i sitt eget navn.
  • Trenger jeg voucheren min for å hente bilen?

    Du må ha med reservasjonsvoucheren. Auto Europes vouchere inneholder spesifikk informasjon om bilen du har reservert, leieprisen og andre detaljer. Vouchere blir sent på mail til deg med en gang ved betaling. Om du ønsker en kopi faxet til deg, vennligst gi oss beskjed ved reservasjon. En leieavtale fylles ut ved utleieskranken når du henter bilen. Se vår eksempel på voucher (PDF) for mer informasjon. Når du kommer frem til din destinasjon, så vil du bli bedt om å signere en leieavtale med muligheter til å tegne ekstra forsikringer. Vennligst se til å kun tegne de ekstra forsikringer du ønsker og trenger. Auto Europe kan ikke refundere noen ekstra forsikringer eller gebyrer som er akseptert på tidspunktet av utchecking. Voucheren er ikke en leieavtale.
  • Kan jeg bruke mine bonuspoeng?

    Hos Auto Europe kan du ikke bruke bonuspoeng fra flyselskap eller kredittkortselskap, men du kan undersøke dette med den lokale leiebilselskap når du henter ditt kjøretøy.
  • Jeg har ikke fått min voucher, hvor finner jeg den?

    En Auto Europe voucher kan bli sent til deg via epost i PDF eller HTML format. Voucheren kan også bli sent til deg med fax. Eller du kan gå in på Finn bestilling og se en utskriftvennlig versjon av voucheren.
  • Hva om jeg finner en leiebil til en bedre pris?

    En av de mange fordelene med Auto Europe er at våre leiepriser og servicer er garantert til å være de aller beste i bransjen. Hvis du skulle finne et billigere tilbud hos en konkurrent med sammenligningsbart utleieforhold, kjøretøy, gebyrer og destinasjon vil vi gi deg en billigere pris. Vennligst fyll ut vårt Best Prisgaranti skjema om du har funnet et bedre tilbud med en av våre konkurrenter.
  • Hvordan håndterer dere min personlige informasjon?

    Auto Europe er bevisst på og vet hvor viktig det er å håndtere informasjonen som blir samlet på vår side på en ansvarlig måte. Vi vil kun bruke denne informasjonen til å kontakte deg angående forespørsler eller reservasjoner gjort med oss. Auto Europe vil ikke selge eller dele din personlige informasjon til en tredje part.

    Du kan når som helst be om tilgang til data vi har  samlet inn, samt gjøre endringer og be som å bli slettet. Send oss en skriftlig forespørsel på data-protection@autoeurope.de eller per post til følgende adresse:

    Auto Europe Deutschland GmbH
    Landsberger Strasse 155
    80687 München
    Deutschland

  • Bruker hjemmesiden cookies?

    Vår hjemmeside bruker i visse tilfeller cookies for å forbedre servicen. Men vi sparer aldri noen person- eller kredittkortopplysninger i disse. De inneholder et session ID nummer og annen grunnleggende informasjon om ditt besøk (for eksempel hvilket land du velger når du kommer til siden). Du kan slette dine cookies her. Det vil fjerne Auto Europes cookies fra browseren din. Om du ikke har sent in din forespørsel til oss, vennligst gjør dette før du klikker på linken, ellers må du sende inn din forespørsel på nytt.

BILUTLEIE FAQ

  • Hvor finner jeg Auto Europe når jeg har ankommet min destinasjon?

    Auto Europe er en bilutleiemegler og har derfor ingen utleieskranker eller stasjoner på destinasjonene. Navnet på bilutleiefirmaet vil stå på din voucher.
  • Hva trenger jeg å ha med meg når jeg henter leiebilen?

    Når du henter bilen må du ha med deg din Auto Europe voucher sammen med førerkort, pass/foto ID og ditt kredit kort.
  • Når starter leieperioden?

    Leien er basert på et 24 timers døgn og starter med den eksakte tiden som blir notert på leieavtalen når du henter bilen.
  • Hvor mye er sikkerhetsdepositumet på som jeg må legge igjen hos bilutleieselskapet når jeg henter bilen?

    Når du henter bilen må du legge igjen et depositum som dekker eventuelle ekstra utgifter, drivstoff (avhengig av hvilken type av drivstoffpolicy som er valgt) og egenandelen av selvforsikringen. Normalt sett så blir et beløp midlertidig reservert på ditt kredittkort som gis tilbake når du har levert tilbake bilen i samme stand som når du fikk den.
  • Hvordan legger jeg igjen depositum?

    Du kan kun gjøre dette med et kredittkort. Det må være et internasjonalt godkjent kort i samme navn som hoved fører angitt på voucheren.
  • Kommer jeg til å få akkurat den bilmodellen/merket jeg har reservert?

    Auto Europe og bilutleieselskapet kan kun garantere en viss type bilkategori, og ikke en spesifikk modell eller merke. Bilutleieselskapene tilbyr mange biler av mange modeller og merker innen samme bilkategori. Bilen skal ha samme standard og funksjoner som eksempelmodellen du valgte ved reservasjon.
  • Hvilke bestemmelser gjelder angående drivstoff/første tank?

    Generelt så tar bilutleieselskapene seg bruk av 4 forskjellige drivstoffpolicy:
    Full / Full: betyr at du får bilen utlevert, og må levere den tilbake, med full tank.
    Hvis tanken ikke er full vil det tilkomme et ekstra gebyr.
    Full / Tom A: betyr at du kan velge å betale for å få ulevert bilen med full tank og du leverer tilbake bilen med tom tank.
    Full / Tom B: betyr at du betaler for å få utlevert bilen med full tank og du kan leverer tilbake bilen med tom tank.
    Halv / Halv: betyr at du levere tilbake bilen med samme mengde drivstoff som det var når du hentet den. Ubrukt drivstoff refunderes ikke.
  • Hva finnes det for ekstra utstyr tilgjengelig?

    Om du trenger babysete, barnesete, ski stativ eller GPS bør du spørre om dette ved reservasjon. Ekstrautstyr må være forespurt og bekreftet av den lokale utleieren. Betaling for ekstrautstyr skjer når du henter bilen.
  • Hvordan er leiebilen forsikret?

    Alle biler har en tredjepartsforsikring med et lovfestet minimum dekningsbeløp. Leiebilprisen inkluderer CDW (Collision Damage Waiver) eller LDW (Loss Damage Waiver), normalt sett med egenandel ved skade eller tyveri av det leide kjøretøyet.
  • Må jeg tegne en ekstra forsikring?

    Når du henter kjøretøyet kan den lokale utleieren tilby deg ekstra forsikringer som eksempelvis Super CDW som reduserer eller ekskluderer egenandelen. PAI, personlig ulykkesforsikring eller andre forsikringer. Du må selv kontrollere hvilke ekstra forsikringer du trenger.
  • Kan jeg få leiebilen levert og hentet?

    Når du reservere bilen så kan du mot en ekstra avgift få bilen levert/hentet. Leiebiler kan kun leveres/hentes ved hoteller og ikke på private adresser, camping plasser eller lignende.
  • Må jeg ha et internasjonalt førerkort?

    Om førerkortet ditt ikke er utstedt med latinske bokstaver og/eller om du reiser utenfor Europa, så er et internasjonalt førerkort (I TILLEGG TIL det nasjonale) å rekommandere. På visse destinasjoner og med visse av våre utleiepartnere så er et internasjonalt obligatorisk. Vennligst se våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon.
  • Kan venner og familie også kjøre min leiebil?

    Alle ytterlige førere må registreres på leieavtalen når du henter bilen. De må fysisk være tilstede når bilen hentes og kunne vise frem gyldig førerkort og pass/foto ID. De fleste bilutleieselskaper tar en ekstra daglig avgift for en ekstra fører. Vennligst les våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon for å finne ut om det tilkommer en avgift eller om det er inkludert i prisen.
  • Er det en minimumsalder for å leie en bil?

    Ja, bilutleieselskaper har en minimumsalder på førere. Dette gjelder både hoved fører og eventuelle ekstra førere. Minimumsalderen kan variere fra land til land, utleier og kjøretøyskategori. I de fleste tilfeller tilkommer det et ekstra gebyr for unge førere i en viss aldersgruppe.
  • Kan jeg kjøre bilen i utlandet og krysse landegrenser?

    Du må spørre om dette ved reservasjon. Noen utleiere tillater ikke at man krysser noen landegrenser når man kjører deres leiebiler, andre krever en ekstra avgift og noen tillater det uten ekstra kostnad. Det er avhengig av destinasjonen og hvilke kjøreterritorier/land du planlegger å besøke.
  • Kan jeg lever tilbake bilen utenom ordinære åpningstider?

    Ved reservasjon kan du be våre medarbeidere undersøke hvis den lokale utleieren har en nøkkel boks for bilnøklene. Om du ønsker å gjøre dette må du informere personalet ved opphenting av bilen så at de kan forklare hvordan det fungerer hos de. Vennligst vær oppmerksom på at du er ansvarlig for eventuelle skader på bilen som oppstår helt frem til at kontoret åpner og personalet har kontrollert bilen.
  • Jeg ønsker å fremføre en klage. Er det en viss tidsperiode jeg må være oppmerksom på?

    Ja. Om du møter noen problemer under din leieperiode, så har du 90 dager fra den datoen du leverte tilbake leiebilen på deg til å melde fra til oss. For å kontakte Kundeservice så kan du fylle ut vårt skjema eller sende oss en email til nocs@autoeurope.de. Etter denne perioden vill vi ikke lenger kunne hjelpe deg.

LUKSUS- OG SPORTSBILER FAQ

  • Er det et gebyr for avbestilling eller endring av en reservasjon?

    Spesialsbilsreservasjoner kan bli endret eller avbestilles uten gebyr opp til 3 dager før den opprinnelige start dato av leien. Avbestilling og endringer etter dette tidspunktet kan medføre et minimums gebyr i tillegg til leveringsavgift om kjøretøyet har allerede har blitt sent til den planlagte destinasjonen.
  • Har dere et gratisnummer?

    Ja, vårt gratis nummer er: 800 24 909.
  • Hvordan betaler jeg for min reservasjon?

    På grunn av spesialbilenes høye verdi kreves det to kredittkort. Auto Europe aksepterer American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan henter jeg mitt kjøretøy?

    Ankommer du til en flyplass eller andre offentlige steder så vil du bli møtt av en person med håndholdt skilt. Kjøretøyet kan også leveres og hentes ved hotell og andre steder.
  • Hvordan bekreftes min reservasjon?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Vi ser helst at vi får 24 timers forvarsel på spesialsbilsreservasjoner.

TRANSFER SERVICE FAQ

  • Har dere et gratisnummer?

    Du finner kontaktinformasjon med gratisnummer på din voucher, så du kan nå oss hvis du skulle trenge assistanse.
  • Hvordan betaler jeg for transferservicen?

    Hos Auto Europe så kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan blir min reservasjon bekreftet?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Auto Europe kan garantere bekreftelse med minimum 24 timer forhåndsvarsel, men vi kan som oftest imøtekomme de fleste transferreservasjoner med så lite som 3 timers forhåndsvarsel. Servicen må være forhåndsbetalt i sin helhet, og kredittkortinformasjonen vil bli spart for eventuelle ekstra avgifter.
  • Hvordan finner jeg min transfersjåfør?

    Ankommende til flyplass og andre knutepunkter for transport vil bli møtt med et håndholdt skilt.
  • Tilkommer det et gebyr ved avbestilling av min reservasjon?

    Reservasjonene tilbakebetales i sin helhet helt frem til at kjøretøy og sjåfør har dratt fra garasjen. Dersom du ikke møter opp blir du debitert hele beløpet for transfer servicen.
  • Tilkommer det et gebyr ved endringer av reservasjon?

    Nei, det tilkommer ingen avgift ved endring.

SJÅFØR SERVICE FAQ

  • Tilbyr dere Meet & Greet service?

    Ja. Du vil bli møtt på flyplassen og andre offentlige steder med et håndholdt skilt. Vi kan også møte deg på ditt hotell eller andre steder.
  • Har dere et gratisnummer?

    Du finner kontaktinformasjon med gratisnummer på din voucher, så du kan nå oss hvis du skulle trenge assistanse.
  • Tilbyr dere skreddersydde tjenester?

    Ja, men det krever forhåndsbestilling i god tid, for forberedelse av reiseplan og andre spesialønsker.
  • Hvordan betaler jeg for sjåførservicen?

    Hos Auto Europe så kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
  • Hvordan blir min reservasjon bekreftet?

    En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
  • Hvor nære innpå kan jeg gjøre en reservasjon?

    Auto Europe kan garantere bekreftelse med minimum 24 timer forhåndsvarsel, men vi kan som oftest imøtekomme de fleste transferreservasjoner med så lite som 3 timers forhåndsvarsel. Servicen må være forhåndsbetalt i sin helhet, og kredittkortinformasjonen vil bli spart for eventuelle ekstra avgifter.
  • Tilkommer det et gebyr ved avbestilling av min reservasjon?

    Reservasjonene tilbakebetales i sin helhet opp til 24 timer før den lokale opphentingstiden. Om du ikke møter opp blir du debitert hele beløpet for transferen.
  • Tilkommer det et gebyr ved endringer av reservasjon?

    Nei, det tilkommer ingen avgift ved endring.

LEIE BOBIL - FAQ

  • BRA TING Å VITE FØR DU BOOKER DIN BOBIL

  • Hvorfor bør du leie en bobil til din neste ferie?

    Nyt av friheten, eventyret og moroa uten å kompromisse med komfort og fleksibilitet ? bobil er som et hjem på hjul! I vår store bilpark finner du flotte bobiler som passer alle budsjett. Vi tilbyr bobiler verden over - Europa, Nord-Amerika, Sør-Amerika, Afrika, Australia og New Zealand.
  • Dere har oftest utrolig billige priser: Hvordan er det mulig?

    Vi er spesialister på utleie av bobil og har under mange år samarbeidet med bobilutleiere over hele verden, og det er derfor vi kan gi deg de beste tilbudene. Vi får alltid gunstige priser, til og med lavere enn hva bilutleierne selv har! Besøk vår nettside for de laveste prisene: http://www.autoeurope-motorhome.com Hvis du får lavere pris et annet sted - fortell det til oss! Vi slår prisen!
  • Hvordan kan jeg få det beste tilbudet?

    Jo tidligere du booker desto bedre! På grunn av den økende etterspørselen etter bobiler anbefaler på det sterkeste vi at du planlegger din ferie i god tid. Enkelte bobiler er utsolgt 3-6 måneder i forveien. Du kan også dra fordel av våre early bird-rabatter som er gyldig noen måneder før henting. På denne måten kan du forsikre deg om at du får akkurat den bobilen som du vil ha. Det går også an å booke en bobil i siste-liten, men tilgangen kan da være begrenset og prisene er også mye høyere. Vær oppmerksom på at høy- og lavsesongen kan variere avhengig av destinasjon, for eksempel så er vinterstid i Europa høysesongen i Australia og Afrika!
  • Hvilken informasjon trenger jeg før jeg booker?

    1. Gyldig førerkort - ikke provinsielt

    Førerkortet må være i det romerske alfabetet og vi anbefaler et internasjonalt førerkort for bordere som ikke er fra EU og for reise i land utenfor EU. Det er ditt ansvar å sjekke at lisensen din er gyldig for å kjøre det kjøretøyet du har valgt å leie. Pass på at du sjekker bobilens vekt ettersom de fleste krever klasse B førerkort (samme som for vanlig personbil), i noen tilfeller trenger du imidlertid klasse C førerkort som tilsvarer førerkort for lastebiler over 3500kr og under 7500 kg. Hvis du er usikker på kravene for førerkort på bobilen du har valgt kan du når som helst ringe oss - vi hjelper gjerne.

    2. Kredittkort

    Et gyldig kredittkort i førerens navn trengs for å kunne hente bilen. Vennligst sjekk at du har en høy nok beløpsgrense på ditt kredittkort slik at det påkrevde depositumet kan bli blokkert under leieperioden. Depositumet varierer mellom 250 Euro til 10 000 Euro og beløpet vil være blokkert under hele leieperioden. Hvis du er usikker på detaljene rundt depositumet kan du lese voucheren din eller kontakte oss. s frem når du henter bobilen.

    3. Om kansellering

    Vennligst sjekk vår kanselleringspolicy og les de komplette vilkår og betingelser; dette er presentert på vår nettside når du forespør et pristilbud, når du booker og senere på din voucher. Hvis du har spørsmål må du gjerne kontakte oss!
    E-post: muccampers@autoeurope.de. Du kan også ringe oss mandag til fredag fra 09:00 til 17:30 på +49 (0) 89 210 940 74.
  • BOOKING

  • Hvordan booker jeg en bobil?

    Du kan booke en bobil via hjemmesiden vår: www.autoeurope-motorhome.com, gjennom å velge sted, dato og ønsket bobilsmodell(er). Vi krever ikke betaling med en gang: Når vi får din forespørsel vil vi sjekke tilgangen på bobilen du har valgt hos utleieren for å så kontakte deg tilbake innen 24 timer for å fullføre din booking. Du kan også kontakte oss via følgende epostadresse: muccampers@autoeurope.de
  • Hvordan betaler jeg?

    Du kan betale med større kredittkort; Visa, Mastercard og American Express eller ved kontooverføring. Det er ikke mulig å betale kontant, med sjekk eller med gavekort. Din betaling kan gjøres online (vi sender deg en sikker link) eller via telefon. Om betalingen gjørs online så må det være samme navn på kredittkortet som på føreren på voucheren, hvis ikke så vil systemet blokkere betalingen av sikkerhetsmessige årsaker. For å hente bobilen må hovedførerens navn på voucheren være den samme som på kredittkortet, førerkortet og passet.
  • Må jeg betale hele leieprisen?

    Om henting av bobilen er innen 70 dager av bookingen så må hele summen betales. Hvis ikke så må 30% betales ved booking for å reservere, mens resterende beløp må betales 71 dager før henting. Om du ønsker å betale det resterende beløpet med et annet kredittkort eller via bankoverføring må du kontakte oss minst 71 dager før henting.
  • Er det en minimum leieperiode?

    Ja, det er avhengig av sesong. Minimum leieperiode varierer vanligvis mellom 7 til 14 dager. Kortere leieperioder er kun mulig ved anmodning. Det er ikke mulig å booke leier som er kortere enn 4 dager.
  • Kan jeg gjøre endringer på en eksisterende booking?

    Ja, men kun når endringen er gjort minst 7 dager før opphenting. Alle endringer må bli bekreftet og godkjent av utleier. Ved endring kan prisen bli oppdatert.
  • Kan jeg kansellere min booking?

    Ja, din booking kan kanselleres til enhver tid i henhold til kanselleringspolicyen du finner påm vår nettside, på ditt tilbud og tilslutt på din voucher. Om du har spørsmål om vår kanselleringspolicy ber vi deg kontakte vårt bobilteam.
    E-post: muccampers@autoeurope.de. Du kan også ringe oss mandag til fredag fra 09:00 til 17:30 på +49 (0) 89 210 940 74.
  • FØRER OG PASSASJERER

  • Hvilken førerkortklasse trenger jeg for å kjøre bobilen?

    Som oftest trenger man ikke mer enn et standard-førerkort, men alle førere må ha et gyldig førerkort og et ID-kort eller pass. Det er kun Premium-bobiler (med en vekt på ca. 3,5 ton) som trenger et C/C1 ? kategori III-førerkort. Om førerkortet ikke er på engelsk så kan det være at det kreves et internasjonalt førerkort. Midlertidige førerkort er ikke godkjent.
  • Er det noen alderstriksjoner?

    I Europa er minimum alderen på føreren vanligvis 25 år, men det kan variere fra utleier til utleier. Noen land har en nedre grense på 21 år. Dersom du er under 25 år ber vi deg kontakte vårt bobilteam og vi vil sjekke dette for deg før du fullfører bookingen. Vær oppmerksom på at det kan tilkomme en ekstra avgift for førere mellom 21-25 år.
  • Regnes barn som vanlige passasjerer?

    Ja, de regnes som vanlige passasjerer på grunn av sikkerhetsmessige årsaker ettersom de må ha eget sete. Barnesete må bli anmodet og betalt på forhånd. Vi kan ikke garantere at dette er tilgjengelig om det ikke forespørres på forhånd. Leietageren er ansvarlig for å booke barneseter hvis dette er påkrevd i destinasjonslandet.
  • Hvilke regler gjelder ekstra førere?

    Ekstra førere vil bli registrert uten ekstra kostnad av utleieren. De fleste utleiere tillater maks to ekstra førere. Disse må også ha gyldig førerkort og ID-dokumenter. Merk at det ofte tilkommer gebyr ved ekstra sjåfører, dette betales lokalt ved henting eller i forkant.
  • HENTING OG LEVERING AV BOBIL

  • Trenger man et kredittkort for å hente bobilen?

    Ja. Avhengig av utleierens policy så vil et depositum, vanligvis i relasjon til egenandelen, bli fryst eller debitert på hovedførerens kredittkort under leieperioden.
  • Når kan jeg hente bobilen?

    Utleiekontorene har faste avhentingstider som står på din bookingbekreftelse. På destinasjoner som Australia og New Zealand så kan det være at opphenting kun er mulig på ettermiddagen og at levering kun er mulig på morgenen. De fleste utleiere har stengt på røde dager og under lunsjtid.
    Legg merke til driftstimer og de fastsatte tider for henting og avlevering hos din utleier da dette varierer fra leverandør til leverandør.
  • Hvor lang tid tar det å hente bobilen?

    Det kan anbefales at du beregner ca. 1 time for å hente din bobil. Dette inkluderer signering av kontrakten og alt papirarbeid som relaterer seg til din leieavtale. I tillegg får du en innføring i bruk av bobilen. Hvis du har spørsmål kan du spørre utleier ved avhenting. Vær oppmerksom på at hvis du flyr til USA eller Canada så kan du ikke hente din bobil samme dag som du ankommer landet. Du må booke et hotellrom den første natten for å komme ut av jetlag. Du må vise ankomstbillett til utleier fra flyreisen for å bevise dette. Dersom du ikke kan vise at du ankom landet dagen før kan dette utsette avhenting av bobilen med 24 timer. Dette gjelder ikke for Australia og New Zealand, men gi deg selv nok til til å reise til stasjonen for avhenting av bobilen.
  • Hva om jeg ikke har mulighet til å hente/levere bobilen under utleiekontorets åpningstider?

    Noen ganger så tillater utleierne henting eller levering utenom åpningstidene hvis du er villig å betale for en eller to dagers ekstra leie, avhengig av dine behov. Mer informasjon vil bli gitt under bookingsprosessen.
  • Kan jeg returnere bobilen før avtalt leveringstidspunkt?

    Ja, hvis det er innenfor utleiekontorets åpningstider. Ingen refusjon blir gitt ved tidlig tilbakelevering. Dersom du returnerer bilen senere enn fastsatt i kontrakten kan det tilkomme gebyr for sen levering. Om du vet du blir sen til avlevering er det viktig å kontakte utleier ved første anledning for å opplyse dem.
  • Ligger utleiekontoret ved flyplassen/togstasjonen?

    Utleiernes beliggenhet er oftest utenfor flyplassområdet eller byens sentrum. Vi viser full adresse og kart på våre nettsider ved booking. På denne måten har du all informasjon både før og etter booking.
  • Tilbyr dere transfer?

    Ja, transfer er mulig ved anmodning. Noen ganger er dette inkludert i prisen og noen ganger tilkommer det en ekstra avgift for denne servicen, dette er avhengig av utleieren. På grunn av størrelsen på bobilene kan de ikke bli levert på flyplasser og i bysentrum i de fleste tilfeller. For å kunne organisere transfer og bekrefte reservasjonen trenger vi detaljene rundt din flight. Om transfer ikke tilbys så anbefales det at du undersøker mulighetene for å ta taxi eller offentlig transport til utleieren.
  • Er enveisleier tillatt?

    Enveisleie alltid per anmodning, vi vil da kontakte din utleier og sjekke dette for deg. Vær oppmerksom på at det ved enveisleie ofte tilkommer en ekstra avgift som betales lokalt eller på forhånd ettersom leverandøren vil måtte transportere bobilen tilbake til stasjonen. Noen utleiere tilbyr både innenlands og internasjonale enveisreiser. Kontakt oss for detaljer.
  • Er det mulig å la bobilen stå på utleiekontoret under leieperioden?

    Man må høre med utleieren på forhånd hvis dette er mulig. Hvis det er mulig så kan det tilkomme en ekstra avgift. Dersom du velger å parkere din bobil på utleiestasjonen så er det viktig å huske på at de ikke er ansvarlig for den under leieperioden.
  • EKSTRA SERVICE OG UTSTYR

  • Hvilken type gir har bobilen?

    Det står i bobilsbeskrivelsen hvilken girtype bobilen har. I Europa har de fleste bobilene manuelt gir, mens de fleste bobiler i USA, Canada, Australia og på New Zealand har automatgir. Om du ønsker en bestemt girtype ber vi deg kontakte oss før booking.
  • Hvilke fasiliteter har bobilen?

    Med unntak av noen få bobilsmodeller, så har de fleste kjøretøy do, dusj, kjøkken, kjøleskap, varmeovn, kabler, kontakter, ladningsbare vanntanker og oppladbare batterier. Mer detaljert informasjon finner du på våre sider og i din voucher.
  • Jeg ønsker ekstra service/utstyr, hvordan booker jeg dette?

    Ekstra service og utstyr kan legges til online under bookingsprosessen. Kjøkkenutstyr, håndklær, sengetøy, GPS, campingbord og stoler, barneseter, ekstra km-pakke, vinterdekk, muligheter for egenandelsreduksjon, transfer, enveisleie-avgifter etc. kan være inkludert i prisen eller tilgjengelig mot en ekstra avgift. Ta gjerne kontakt med oss på muccampers@autoeurope.de så hjelper vi deg med å skreddersy din leie.
  • Er det mulig å redusere egenandelen?

    Noen ganger er det mulig å velge spesialpakker og alternativer der det er redusert egenandel og ansvar for skade på bobilen. Dette kan betales på forhånd eller ved opphenting.De fleste utleiere vil tilby deg ekstra dekning ved henting.
  • Er det tillatt med husdyr i bobilen?

    Det er opp til utleieren om de tillater dyr i bobilen, og det kan være avhengig av dyrets størrelse. Bobilen må leveres tilbake vasket og i samme stand som den var i da den ble utleid. Tilleggsavgift for vask kan kreves av utleier. Vær oppmerksom på at dyrets sikkerhet er ditt ansvar og ikke utleiers.
  • Kan jeg kjøre bobilen om vinteren?

    Ja. Avhengig av utleier og destinasjon så kan man leie bobiler med vinterdekk. Vinterdekk kan være inkludert i prisen eller mulig å booke på forhånd mot en ekstra avgift. Mer informasjon er tilgjengelig ved booking.
  • Hva hvis jeg ikke kan hente/returnere min bobil under stasjonens åpningstider?

    I noen tilfeller tillater utleierne henting eller levering utenom driftstimer for ekstra gebyr. Du vil få mer detaljer om dette under bookingsprosessen.
  • Har bobilen sykkelstativ?

    Det varierer fra modell til modell. Et sykkelstativ kan være inkludert i prisen eller tilgjengelig ved anmodning. Si ifra til oss hvis du ønsker et stativ, og vi vil høre med utleieren for deg.
  • HA EN TRYGG REISE

  • Er veiassistanse tilgjengelig?

    Ja, alle utleiere tilbyr veiassistanse. Du vil bli informert ved opphenting om eventuelle restriksjoner og detaljer vedrørende dette. Vær oppmerksom på at bobilene kun kan kjøres på trygge veier. Dersom det er spesiefikke veier du ønsker å kjøre på og du er usikker på om dette er lov (dette gjelder hovedsaklig i Afrika) ber vi deg kontakte utleier direkte. De vil kunne opplyse deg om veier og restriksjoner.
  • Er det tillatt å krysse landegrenser med bobilen?

    Dette varierer avhengig av utleier og destinasjon. For eksempel, reiser til Øst-Europa, Canada, Sør-California og Mexico har restriksjoner som kan gjøre at det ikke er mulig. Vennligst informer oss før booking dersom du ønsker å krysse landegrenser så skal vi undersøke mulighetene for deg. Ikke-godkjente kryssinger av landegrenser kansellerer dekningen av forsikringen.
  • Må jeg betale veiavgifter?

    Ja, du må betale alle avgifter og eventuelle gebyrer/bøter. Noen utleiere inkluderer dette i prisen. Vi kan anbefale at du planlegger din reise nøye på forhånd og undersøker hvilke veiavgifter som kreves under din kjøretur.
  • Hvor kan jeg parkere min bobil over natten?

    D\For din egen sikkerhet anbefaler vi at du parkerer på campingområder og lignende. Dersom du ønsker å spare penger så bør du på forhånd undersøke om det er steder der man kan stå gratis over natten, som for eksempel på supermarkeder, skoler og kirker. Sett deg også inn i lokale regler og restriksjoner når det gjelder gratis parkering langs veiene.

    Nyttiga länkar angående parkeringsplatser:


    USA

    freecampsites.net

    koa.com


    Canada

    camping-canada.com

    freecampsites.net


    Australia

    campermate.com.au

    big4.com.au


    New Zealand

    rankers.co.nz

    campermate.co.nz


    Korsika, Frankrike

    eurocampings.co.uk

    campingfrance.com


    Storbrittannia

    camping.info

    ukmotorhomes.net


    Irland

    campercontact.com

    camping-ireland.ie


    Europa

    camping.info

    campercontact.com


    Afrika

    caravanparks.com

    campsa.co.za

  • Vasking av bobil

    Når du henter bobilen så vil den være vasket både på utsiden og på innsiden. Dersom du ikke er fornøyd med bobilens tilstand når du henter den må du umiddelbart ta dette opp med utleiers representant. Dersom de ikke kan tilby deg en annen bil er det viktig at du tar bilder av kjøretøyet. Bilen må returneres i samme stand den ble utlevert i med mindre annet er spesifisert i kontrakten, Gebyr kan tilkomme om bilen trenger ekstra rengjøring.
  • Kundeservice og krav

    For krav, refundering og kundeservice trenger vi følgende dokumenter:

    1.Kopi av utleiers konttakt som signeres ved henting.
    2. Klart foto eller videoopptak av hendelse/skade.
    3. Kopi av eventuell politirapport.
    4. Kopi av returkontrakt signert av utleier der problem/skade er klart beskrevet.
    5. Kopi av eventuelle reperasjonsregninger du har betalt.
    6. Eventuell ekstra info som relaterer seg til saken.
    7. Bank- eller kredittkortutskrift av utgifter som relaterer seg til kravet.

    Vennligst send alt dette til oss i tillegg til din voucher per epost til muccampers@autoeurope.de. Så snart vi har all info vil vi kontakte vår utleier på dine vegne og prøve å løse saken.

    Vennligst gi oss 21 virkedager på å kontakte deg angående saken
  • VIKTIG:Vær husk at svarene gitt ovenfor kun er generell informasjon og at disse kan bli oppdatert uten forvarsel. For mer informasjon vennligst les våre Vilkår & Betingelser nøye, eller kontakt oss på muccampers@autoeurope.de

PEUGEOT OPEN EUROPE FAQ

  • Kan jeg leie Peugeot på et EU-pass?

    Nei, det kan du ikke. Når fullfører kontraktene, må du levere et brev til Auto Europe som beskriver dine intensjoner for reise og datoer for retur. Kunder fra EU-land må bevise at de er innbyggere (i mer enn seks måneder) i et ikke-EU land. Detaljert informasjon om dette vil bli sendt med Peugeot Lease Forms etter at bestillingen er bekreftet.
  • Hvorfor må jeg oppgi mine kredittkortdetaljer på kontrakten?

    Dette er kun for Peugeots bruk, og er nødvendig i tilfelle eventuelle trafikkovertredelser eller dersom elementer ikke returneres med bilen, for eksempel nøkler, registreringspapirer etc.
  • Hvor langt i forveien kan jeg gjøre endringer på min Peugeotbooking?

    Ingen endringer kan gjøres innen 30 dager etter henting. For ytterligere informasjon vennligst kontakt Auto Europe
  • Er det en kanselleringspolicy med Peugeot Open Europe Leasing?

    Hvis en bestilling er kansellert mer enn 30 dager før henting, vil det være gratis. Hvis en bestilling er kansellert innen 30 dager etter henting eller ved manglende oppmøte, vil et avbestillingsgebyr på EUR 1000 gjelder. Dersom du, på tidspunktet for levering, av en eller annen grunn ikke er fornøyd med bilen og ønsker å avbestille, må du ikke ta imot kjøretøyet. Uteblivelsesgebyr på EUR 1000 vil tilkomme. Hvis du ønsker å skifte bilen for en annen, vil du bli fakturert for registrering av den første bilen pluss andre utgifter, men du trenger ikke å ta levering av den første bilen.
  • Trenger jeg en internasjonal kjøretillatelse (IDP) ved leasing av en Peugeot?

    En IDP er et bevis på at du har gyldig førerkort i hjemlandet på tidspunktet for utstedelse av IDP og det bør fremvises med nasjonalt førerkort. Det er en veldig nyttig reisedokument og er nødvendig eller anbefalt i mange land ved leie og / eller leasing av et kjøretøy.
  • Kan jeg bestille en bestemt farge på min Peugeot?

    Nei, Peugeot tilbyr ikke denne tjenesten.
  • Hva trenger jeg ved henting av bilen min?

    Ved henting må du vise forhåndsbetalt voucher fra Auto Europe og pass.
  • Må jeg legge igjen et depositum når jeg ankommer eller betale for noe ekstra?

    Nei. Når du har betalt Auto Europe, vil du få tilsendt en forhåndsbetalt voucher. Dette dekker din leiekontrakt og det er ingenting ekstra å betale annet enn bompenger, motorveiavgifter eller drivstoff. Det blir ikke tatt depositum eller kredittkortavtrykk på tidspunktet for henting.
  • Hvor mye drivstoff er på tanken, og må jeg returnere bilen full?

    Bilen vil bli levert med mellom 10-15 liter drivstoff (avhengig av modell), dette er i de fleste tilfeller nok til å komme seg ut av byen eller på vei. Du er ikke pålagt å returnere bilen full, og det er ingen kostnader.
  • Får jeg en høyrestyrt bil hvis jeg henter i Storbritannia?

    Nei, alle Peugeot-modeller er venstrestyrte.
  • Kan min venn eller slektning hente bilen for meg?

    Nei. Bilen kan kun leveres til den registrerte sjåføren eller hans/hennes ektefelle eller partner. I disse tilfeller må ektefelle eller partner fremvise et original (og ikke en kopi av) et fullmaktsskjema som utfylt og signert i deres navn av den registrerte sjåføren (kontraktsholderen). Denne fullmakten må inneholde setningen: "Jeg autoriserer min ektefelle/partner [sett inn navn] for å ta levering av og kjøre bilen min" En kopi av kontraktsinnehaverens pass er også nødvendig.
  • Kan jeg ha ekstra sjåfører og er det gebyr?

    Ja, du kan ha ekstra sjåfører, og det er ingen ekstra avgift, men det er strenge restriksjoner som følger: - Nære familiemedlemmer kan kjøre bilen, men ikke under noen omstendighet kan de ta bilen over noen grenser. - Nære familiemedlemmer er ektefelle/partner, direkte etterkommere og opphav til den registrerte sjåfør. Begrepet "ektefelle" forstås i videste forstand, og kan gjelde for en samboer eller sivil partner, forutsatt at bevis for dette forholdet er gitt. Alle ekstra sjåfører må overholde alle krav i leieavtalen.
  • Hvis jeg tar bilen ombord på en ferge, vil jeg da være dekket av forsikringen?

    Ja. Du er dekket av fullt omfattende forsikring og er dekket i både Storbritannia og Irland. Fergekrysningsavgifter er ikke inkludert i kostnadene.
  • Er en dieselmodell bedre enn en bensinmodell?

    Prisen for diesel er generelt billigere enn bensin i de fleste europeiske land. Derfor kan det være mer økonomisk å betale ekstra og ta en dieselmodell dersom du skal kjøre mye.
  • Tilbyr Peugeot slepestenger som tilbehør eller tillater dem å bli montert?

    Dette er mulig, men med regler og begrensninger. For ytterligere vilkår kan du spørre.
  • Tildeler Peugeot sikkerhetsutstyr som kreves av enkelte land?

    Nei, det er ansvaret til kunden for å sikre at de har tilstrekkelig og nødvendig utstyr som kreves. Lovene og kravene varierer mellom landene. Peugeot kan ikke forutsi hvor hver kunde vil reise, og det er derfor kundens ansvar å sjekke dette og kjøpe nødvendig utstyr.
  • Vil en refleksjakke og havaritrekant leveres med Peugeotbilen?

    Alle Peugeotleveranser vil bli utstyrt med en sikkerhetspakke som inkluderer en refleksjakke og trekant. Peugeot vil belaste kundens kredittkort EUR25 dersom ting/ene ikke blir returnert med bilen.
  • Hvilke dekk kommer Peugeotbiler med?

    Alle biler er utstyrt med standard dekk når de forlater Peugeotfabrikken. Standarddekk er ikke egnet for alle vinterforhold og i visse perioder av året. I noen land er det et krav etter loven at alle biler er utstyrt med vinterdekk mellom november og mars. Peugeot Open Europe leie ikke ut eller selger vinterdekk. Det er kundens ansvar å kjøpe de riktige vinterdekk utenlands og få dem montert og fjernet ved en autorisert Peugeotforhandler. Kjettinger kan være forhåndsbetalt før avreise og leveres av Peugeot på tidspunktet for henting, men de er ikke egnet for motorveikjøring. Gjørme- og snødekk med Grip kontroll kan bli forespurt på visse kjøretøy: kontakt Auto Europe for alle detaljer.
  • Leveres Peugeotbilen med reservehjul?

    Bare enkelte biler kommer med et reservehjul. De fleste biler kommer kun med et reparasjonssett. For å finne ut mer om reperasjonssettet.
  • Hvilken girkassetype vil jeg få hvis bilen min inneholder BMP6?

    BMP6 er en mekanisk styrt girkasse ofte referert til som halvautomatisk. Før du legger på vei i din Peugeot, kan du klikke her for mer teknisk informasjon.
  • Hvis jeg ønsker å utvide eller endre detaljene for min leasing mens jeg er i utlandet, kan jeg gjøre dette gjennom Auto Europe?

    Nei. Utvidelser eller endringer er mulig, men du må kontakte Peugeot direkte og ordne dette med dem. Alle kostnader vil være i euro og betalbar skatt gjelder.
  • Hvis jeg må returnere bilen tidligere av en eller annen grunn kan jeg gjøre dette, og har jeg rett på tilbakebetaling?

    Ja, du kan returnere bilen tidlig dersom du har ringt Peugeot og gitt beskjed. Ingen refusjon for ubrukte dager for tidlig retur av Peugeotbilen vil gjelde.
  • Hva skjer hvis kjøretøyet blir stjålet eller jeg har en ulykke?

    Detaljert informasjon er tilgjengelig på Peugeot Assistanse (Nød) guide som leveres i bilen samt oppført i Peugeot Guide Assistance. Det er forholdsvis enkelt. Du må følge samme prosedyre som du ville gjort hjemme. Kontakte politiet, fylle ut et skademeldingsskjema. Du må kontakte Peugeot kundebistandsteam så snart som mulig og følge deres instruksjoner. Behold alle dokumenter relatert til ulykken og fakse dette til Peugeot Assistance. I tilfelle bilen din blir stjålet, må du ta kontakt med Peugeot Customer Assistance Team. Hvis du ikke klarer å ta kontakt med Peugeot, og bilen ikke returneres, vil du bli belastet gjeldsbrevsbeløpet (verdien av bilen på slutten av leieavtalen) 7 dager etter utløpet av leieavtalen. Når du har varslet Peugeot vil gjeldsbrevsbeløpet ikke påberopes.
  • Hvordan kan jeg kjøpe utslippsklistremerket som er påkrevd i visse deler av Tyskland?

    Disse kan kun kjøpes på Peugeotforhandlere i Tyskland. Bare vis frem registreringspapirene som du får ved starten av leieavtalen og forhandleren vil gi deg utslippsklistremerke. Prisen er ca EUR 8.
  • Kan jeg kjøpe min Peugeot etter at min leasing er ferdig?

    Ja, du har muligheten til å kjøpe TT bilen til deg selv eller et familiemedlem med fordelaktige vilkår gitt varighet av bruk under Temporary Transit formula. Peugeot Open Europe vil ta seg av fortolling for omregistrering kun i fastlands-Frankrike. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Peugeot Open Europe minst 21 virkedager før utløpet av kontrakten.
Velg oppholdsland
close