Auto Europe streber alltid etter å tilby våre kunder en eksepsjonell kundeservice hvert steg på veien. Vi ønsker å gjøre din bilutleie så stressfri som mulig og gi deg ro i sinnet. Vi dedikerer oss til å gi deg oppdatert informasjon fra starten av booking prosessen til henting og depositum og til etter bilen er levert tilbake. Vi er alltid tilgjengelig for å hjelpe.
Vår FAQ side er en samling av de spørsmålene våre kunder oftest stiller. Velg den kategorien som passer ditt spørsmål best for å lære mer. Dersom du ikke får svar på det du lurer på kan du kontakte oss mandag til søndag, så skal vi svare som best vi kan på dine spørsmål.
Våre reservasjonsagenter er tilgjengelige for å hjelpe deg med å finne den perfekte leiebilen til din reise. Vi har ikke bare beste pris garanti, men også pågående, gode tilbud slik at du sparer penger på din bilutleie. La oss hjelpe deg med å planlegge din bilutleie og finne den beste bilen for deg og din reise.
Som bilutleiemegler kan Auto Europe gi deg de beste tilbudene siden vi forhandler frem rabatter og spesialtilbud med både lokale leverandører og kjente firmaer som Hertz, Avis og Europcar. Auto Europe er selvstendig og ikke en agent for et spesifikt bilutleiefirma. Navnet på bilutleiefirmaet står øverst på voucheren sammen med informasjon om utleiestedet til leverandøren.
Auto Europe har ingen kanselleringsgebyr når Auto Eruopeblir informert 48 timer før avtalt avhentingsdato. Auto Europe krever ikke ingen endringsgebyr opptil 48 timer før avtalt avhentingsdato, men dersom en reservasjonen endres av kunden må han betale prisen som gjelder ved endringstidspunktet. Ingen refusjone er mulig for kanselleringer mindre enn 48 timer før avtalt avhentingdato og -tid og for kanselleringer etter planlagt avhentingsdato. Auto Europe refunderer ikke hvis kunden møter opp på desken uten gyldig førerkort. Auto Europe refunderer ikke hvis kunden fremviser et ikke gyldig kreditttkort ved desker, eller et kredittkort uten nok kreditt for depositumet. Auto Europe refunderer ikke ubrukte dager hvis kunden ikke møter opp, møter opp over to timer sent uten å kontakte Auto Europe eller returnerer kjøretøyet. Kansellasjoner av bekreftede og betalte bookinger av 7-og 9-seters van med avhenting i tirsrommet juli og august refunderes ikke, uavhengig av kanselleringsdato og tidspunkt. Kunden har rett til å fremlegge skriftlig bevis på mindre økonomisk skade for å senke kansellasjonskostnadene.
Ja, vårt nummer er: +49 89 120 89 270.
Hos Auto Europe kan du betale med American Express, Mastercard og Visa.
Ettersom Auto Europe opererer som direkte agent har vi ikke anledning til å utstede faktura med MVA. Skulle du ha behov for en faktura med MVA anbefaler vi at du tar kontakt med bilutleieselskapet.
Et kredittkort, som innehar samme navn som hoved fører, er nødvendig for å holde et depositum under leieperioden. Kredittkortet må ha nok kreditt for å holde et depositum som vanligvis er på et minimum av forsikringens egenandel + MVA + drivstoff. Om du ikke har et kredittkort så kan du ikke leie en bil fra de leverandørene vi jobber med.
Vennligst vær bevisst på at hvis bilutleieselskapet tar en betaling fra ditt kort så kan de gjøre det uten forvarsel. Vanlige årsaker for avgifter etter avsluttet leie er oppfylling av drivstoff ? om bilen har blitt returnert med mindre drivstoff enn påkrevd i kontrakten, sen returnering, trafikk overtredelsesgebyr, administrasjonsgebyr eller skader oppdaget på kjøretøyet. Om du ikke er sikker på hvorfor du har blitt belastet eller mener den ekstra kostnaden er uberettiget så er din første kontakt Auto Europe kundetjenesteservice - telefon: +49 89 120 89 270 eller epost: nocs@autoeurope.de.
Hvis leverandøren belaster deg for egenandel etter en ulykke, så vil vi refundere pengene belastet de, påventet av korrekt dokumentasjon (kvittering for betaling, politi rapport, skade rapport etc.). Det er en refusjon av egenandelen, beløp belastet for skade som ikke dekkes av egenandelsforsikringen vil ikke bli refundert. Det er heller ikke noen refusjon om det er faststilt at skaden var årsaket av førers uaktsomhet, for mer informasjon så henviser vi til våre Betingelser og Vilkår. Du kan lese mer om refunderbar egenandel her.
Når du bruker en megler så står bilutleieselskapet for forsikring. Auto Europe vil gi deg en oversikt over hovedvilkårene og betingelsene på voucheren.
Vårt reservasjonssenter er åpent alle ukedagene. Ring oss på +49 89 120 89 270 eller book online.
Noen spesialservicer, bilmodeller og siste minutt reservasjoner er sett på som "på forespørsel", og med det menes at de må bli bekrefter manuelt av våre samarbeidspartnere. Kredittkort kreves for å reservere slik type av kjøretøy og service, men kunden blir ikke belastet før leien er bekreftet. Du vil bli varslet hvis kjøretøyet du har valgt er på forespørsel.
De fleste Auto Europe reservasjoner er bekreftet i løpet av minutter etter fullført betaling. Om du gjør en siste minutt reservasjon (henting i løpet av de neste 48 timene) anbefaler vi på det sterkeste å kontakte vårt reservasjonssenter på +49 89 120 89 270.
Våre bilutleiepriser er basert på en 24 timers periode, dvs. om du reserverer og henter din leiebil klokken 14:00, så må du levere den tilbake senest 14:00. Om du returnerer bilen senere så må du som oftest betale for en ekstra leiedag.
Når du bestiller en bil på en flyplass, er det viktig at du oppgir flyselskapet, flynummeret ditt og ankomsttiden din, siden denne informasjonen ofte er et krav for at bilen skal kunne bekreftes. I tillegg, dersom flyet ditt skulle bli forsinket/kansellert, noe som fører til begrensninger på tidspunktet for henting, vil dette hjelpe deg med eventuelle krav om tilleggsutgifter mot flyselskapet.
Vær imidlertid oppmerksom på at dersom flyet ditt skulle bli forsinket/kansellert, bør du fortsatt kontakte Auto Europe og informere oss om forsinkelsen, slik at vi kan kontakte bilutleiefirmaet på dine vegne og gjøre vårt beste for å hjelpe deg med å løse ting. Ellers kan det hende at bilutleiefirmaet ikke holder kjøretøyet forbi den opprinnelig avtalte hentetiden. For assistanse utenom kontortid, vennligst bruk telefonnummeret som er oppført i delen "Hjelp utenfor vanlige åpningstider" på vouchern.
Dette begrepet er mest brukt på flyplasser og togstasjoner, og betyr at du henter leiebilen på disse plassene men ikke ankommer med fly eller tog.
Ja, du kan gjøre en reservasjon for noen andre på vår hjemmeside. Men personen som henter leiebilen må ta med seg et kredittkort i sitt eget navn.
Du må ha med reservasjonsvoucheren. Auto Europes vouchere inneholder spesifikk informasjon om bilen du har reservert, leieprisen og andre detaljer. Vouchere blir sent på mail til deg med en gang ved betaling. Om du ønsker en kopi faxet til deg, vennligst gi oss beskjed ved reservasjon. En leieavtale fylles ut ved utleieskranken når du henter bilen. Se vår eksempel på voucher (PDF) for mer informasjon. Når du kommer frem til din destinasjon, så vil du bli bedt om å signere en leieavtale med muligheter til å tegne ekstra forsikringer. Vennligst se til å kun tegne de ekstra forsikringer du ønsker og trenger. Auto Europe kan ikke refundere noen ekstra forsikringer eller gebyrer som er akseptert på tidspunktet av utchecking. Voucheren er ikke en leieavtale.
Hos Auto Europe kan du ikke bruke bonuspoeng fra flyselskap eller kredittkortselskap, men du kan undersøke dette med den lokale leiebilselskap når du henter ditt kjøretøy.
En Auto Europe voucher kan bli sent til deg via epost i PDF eller HTML format. Voucheren kan også bli sent til deg med fax. Eller du kan gå in på Finn bestilling og se en utskriftvennlig versjon av voucheren.
En av de mange fordelene med Auto Europe er at våre leiepriser og servicer er garantert til å være de aller beste i bransjen. Hvis du skulle finne et billigere tilbud hos en konkurrent med sammenligningsbart utleieforhold, kjøretøy, gebyrer og destinasjon vil vi gi deg en billigere pris. Vennligst fyll ut vårt Prisgarantiskjema om du har funnet et bedre tilbud med en av våre konkurrenter.
Auto Europe er bevisst på og vet hvor viktig det er å håndtere informasjonen som blir samlet på vår side på en ansvarlig måte. Vi vil kun bruke denne informasjonen til å kontakte deg angående forespørsler eller reservasjoner gjort med oss. Auto Europe vil ikke selge eller dele din personlige informasjon til en tredje part.
Du kan når som helst be om tilgang til data vi har samlet inn, samt gjøre endringer og be som å bli slettet. Send oss en skriftlig forespørsel på data-protection@autoeurope.de eller per post til følgende adresse:
Auto Europe Deutschland GmbH
Landsberger Strasse 155
80687 München
Deutschland
Vår hjemmeside bruker i visse tilfeller cookies for å forbedre servicen. Men vi sparer aldri noen person- eller kredittkortopplysninger i disse. De inneholder et session ID nummer og annen grunnleggende informasjon om ditt besøk (for eksempel hvilket land du velger når du kommer til siden). Det vil fjerne Auto Europes cookies fra browseren din. Om du ikke har sent in din forespørsel til oss, vennligst gjør dette før du klikker på linken, ellers må du sende inn din forespørsel på nytt.
Auto Europe er en bilutleiemegler og har derfor ingen utleieskranker eller stasjoner på destinasjonene. Navnet på bilutleiefirmaet vil stå på din voucher.
Når du henter bilen må du ha med deg din Auto Europe voucher sammen med førerkort, pass/foto ID og ditt kredit kort.
Leien er basert på et 24 timers døgn og starter med den eksakte tiden som blir notert på leieavtalen når du henter bilen.
Når du henter bilen må du legge igjen et depositum som dekker eventuelle ekstra utgifter, drivstoff (avhengig av hvilken type av drivstoffpolicy som er valgt) og egenandelen av selvforsikringen. Normalt sett så blir et beløp midlertidig reservert på ditt kredittkort som gis tilbake når du har levert tilbake bilen i samme stand som når du fikk den.
Du kan kun gjøre dette med et kredittkort. Det må være et internasjonalt godkjent kort i samme navn som hoved fører angitt på voucheren.
Auto Europe og bilutleieselskapet kan kun garantere en viss type bilkategori, og ikke en spesifikk modell eller merke. Bilutleieselskapene tilbyr mange biler av mange modeller og merker innen samme bilkategori. Bilen skal ha samme standard og funksjoner som eksempelmodellen du valgte ved reservasjon.
Generelt så tar bilutleieselskapene seg bruk av 4 forskjellige drivstoffpolicy:
Full / Full: betyr at du får bilen utlevert, og må levere den tilbake, med full tank. Hvis tanken ikke er full vil det tilkomme et ekstra gebyr.
Full / Tom A: betyr at du kan velge å betale for å få ulevert bilen med full tank og du leverer tilbake bilen med tom tank.
Full / Tom B: betyr at du betaler for å få utlevert bilen med full tank og du kan leverer tilbake bilen med tom tank.
Halv / Halv: betyr at du levere tilbake bilen med samme mengde drivstoff som det var når du hentet den. Ubrukt drivstoff refunderes ikke.
Om du trenger babysete, barnesete, ski stativ eller GPS bør du spørre om dette ved reservasjon. Ekstrautstyr må være forespurt og bekreftet av den lokale utleieren. Betaling for ekstrautstyr skjer når du henter bilen.
Alle biler har en tredjepartsforsikring med et lovfestet minimum dekningsbeløp. Leiebilprisen inkluderer CDW (Collision Damage Waiver) eller LDW (Loss Damage Waiver), normalt sett med egenandel ved skade eller tyveri av det leide kjøretøyet.
Når du henter kjøretøyet kan den lokale utleieren tilby deg ekstra forsikringer som eksempelvis Super CDW som reduserer eller ekskluderer egenandelen. PAI, personlig ulykkesforsikring eller andre forsikringer. Du må selv kontrollere hvilke ekstra forsikringer du trenger.
Når du reservere bilen så kan du mot en ekstra avgift få bilen levert/hentet. Leiebiler kan kun leveres/hentes ved hoteller og ikke på private adresser, camping plasser eller lignende.
Om førerkortet ditt ikke er utstedt med latinske bokstaver og/eller om du reiser utenfor Europa, så er et internasjonalt førerkort (I TILLEGG TIL det nasjonale) å rekommandere. På visse destinasjoner og med visse av våre utleiepartnere så er et internasjonalt obligatorisk. Vennligst se våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon.
Alle ytterlige førere må registreres på leieavtalen når du henter bilen. De må fysisk være tilstede når bilen hentes og kunne vise frem gyldig førerkort og pass/foto ID. De fleste bilutleieselskaper tar en ekstra daglig avgift for en ekstra fører. Vennligst les våre Vilkår og Betingelser når du gjør din reservasjon for å finne ut om det tilkommer en avgift eller om det er inkludert i prisen.
Ja, bilutleieselskaper har en minimumsalder på førere. Dette gjelder både hoved fører og eventuelle ekstra førere. Minimumsalderen kan variere fra land til land, utleier og kjøretøyskategori. I de fleste tilfeller tilkommer det et ekstra gebyr for unge førere i en viss aldersgruppe.
Du må spørre om dette ved reservasjon. Noen utleiere tillater ikke at man krysser noen landegrenser når man kjører deres leiebiler, andre krever en ekstra avgift og noen tillater det uten ekstra kostnad. Det er avhengig av destinasjonen og hvilke kjøreterritorier/land du planlegger å besøke.
Ved reservasjon kan du be våre medarbeidere undersøke hvis den lokale utleieren har en nøkkel boks for bilnøklene. Om du ønsker å gjøre dette må du informere personalet ved opphenting av bilen så at de kan forklare hvordan det fungerer hos de. Vennligst vær oppmerksom på at du er ansvarlig for eventuelle skader på bilen som oppstår helt frem til at kontoret åpner og personalet har kontrollert bilen.
Ja. Om du møter noen problemer under din leieperiode, så har du 90 dager fra den datoen du leverte tilbake leiebilen på deg til å melde fra til oss. For å kontakte Kundeservice så kan du fylle ut vårt skjema eller sende oss en email til nocs@autoeurope.de. Etter denne perioden vill vi ikke lenger kunne hjelpe deg.
Spesialsbilsreservasjoner kan bli endret eller avbestilles uten gebyr opp til 3 dager før den opprinnelige start dato av leien. Avbestilling og endringer etter dette tidspunktet kan medføre et minimums gebyr i tillegg til leveringsavgift om kjøretøyet har allerede har blitt sent til den planlagte destinasjonen.
Ja, du kan nå oss både fra Norge og i utlandet på +49 89 120 89 270. Du vil få kontaktinfo på din voucher og du kan kontakte oss dersom du skulle trenge assistanse.
På grunn av spesialbilenes høye verdi kreves det to kredittkort. Auto Europe aksepterer American Express, Mastercard og Visa.
Ankommer du til en flyplass eller andre offentlige steder så vil du bli møtt av en person med håndholdt skilt. Kjøretøyet kan også leveres og hentes ved hotell og andre steder.
En detaljert bekreftelsesvoucher blir sendt til deg. Om du reserverer over telefon vil den bli faxet til deg så snart vi har mottatt din betaling. Dersom du reserverer online så blir voucheren sent til deg på epost så snart vi har mottatt din betaling. I alle tilfeller så blir en kopi sent til deg neste arbeidsdag.
Vi ser helst at vi får 24 timers forvarsel på spesialsbilsreservasjoner.
Nei, det kan du ikke. Når fullfører kontraktene, må du levere et brev til Auto Europe som beskriver dine intensjoner for reise og datoer for retur. Kunder fra EU-land må bevise at de er innbyggere (i mer enn seks måneder) i et ikke-EU land. Detaljert informasjon om dette vil bli sendt med Peugeot Lease Forms etter at bestillingen er bekreftet.
Dette er kun for Peugeots bruk, og er nødvendig i tilfelle eventuelle trafikkovertredelser eller dersom elementer ikke returneres med bilen, for eksempel nøkler, registreringspapirer etc.
Ingen endringer kan gjøres innen 30 dager etter henting. For ytterligere informasjon vennligst kontakt Auto Europe
Hvis en bestilling er kansellert mer enn 30 dager før henting, vil det være gratis. Hvis en bestilling er kansellert innen 30 dager etter henting eller ved manglende oppmøte, vil et avbestillingsgebyr på EUR 1000 gjelder. Dersom du, på tidspunktet for levering, av en eller annen grunn ikke er fornøyd med bilen og ønsker å avbestille, må du ikke ta imot kjøretøyet. Uteblivelsesgebyr på EUR 1000 vil tilkomme. Hvis du ønsker å skifte bilen for en annen, vil du bli fakturert for registrering av den første bilen pluss andre utgifter, men du trenger ikke å ta levering av den første bilen.
En IDP er et bevis på at du har gyldig førerkort i hjemlandet på tidspunktet for utstedelse av IDP og det bør fremvises med nasjonalt førerkort. Det er en veldig nyttig reisedokument og er nødvendig eller anbefalt i mange land ved leie og / eller leasing av et kjøretøy.
Nei, Peugeot tilbyr ikke denne tjenesten.
Ved henting må du vise forhåndsbetalt voucher fra Auto Europe og pass.
Nei. Når du har betalt Auto Europe, vil du få tilsendt en forhåndsbetalt voucher. Dette dekker din leiekontrakt og det er ingenting ekstra å betale annet enn bompenger, motorveiavgifter eller drivstoff. Det blir ikke tatt depositum eller kredittkortavtrykk på tidspunktet for henting.
Bilen vil bli levert med mellom 10-15 liter drivstoff (avhengig av modell), dette er i de fleste tilfeller nok til å komme seg ut av byen eller på vei. Du er ikke pålagt å returnere bilen full, og det er ingen kostnader.
Nei, alle Peugeot-modeller er venstrestyrte.
Nei. Bilen kan kun leveres til den registrerte sjåføren eller hans/hennes ektefelle eller partner. I disse tilfeller må ektefelle eller partner fremvise et original (og ikke en kopi av) et fullmaktsskjema som utfylt og signert i deres navn av den registrerte sjåføren (kontraktsholderen). Denne fullmakten må inneholde setningen: "Jeg autoriserer min ektefelle/partner [sett inn navn] for å ta levering av og kjøre bilen min" En kopi av kontraktsinnehaverens pass er også nødvendig.
Ja, du kan ha ekstra sjåfører, og det er ingen ekstra avgift, men det er strenge restriksjoner som følger: - Nære familiemedlemmer kan kjøre bilen, men ikke under noen omstendighet kan de ta bilen over noen grenser. - Nære familiemedlemmer er ektefelle/partner, direkte etterkommere og opphav til den registrerte sjåfør. Begrepet "ektefelle" forstås i videste forstand, og kan gjelde for en samboer eller sivil partner, forutsatt at bevis for dette forholdet er gitt. Alle ekstra sjåfører må overholde alle krav i leieavtalen.
Ja. Du er dekket av fullt omfattende forsikring og er dekket i både Storbritannia og Irland. Fergekrysningsavgifter er ikke inkludert i kostnadene.
Prisen for diesel er generelt billigere enn bensin i de fleste europeiske land. Derfor kan det være mer økonomisk å betale ekstra og ta en dieselmodell dersom du skal kjøre mye.
Dette er mulig, men med regler og begrensninger. For ytterligere vilkår kan du spørre.
Nei, det er ansvaret til kunden for å sikre at de har tilstrekkelig og nødvendig utstyr som kreves. Lovene og kravene varierer mellom landene. Peugeot kan ikke forutsi hvor hver kunde vil reise, og det er derfor kundens ansvar å sjekke dette og kjøpe nødvendig utstyr.
Alle Peugeotleveranser vil bli utstyrt med en sikkerhetspakke som inkluderer en refleksjakke og trekant. Peugeot vil belaste kundens kredittkort EUR25 dersom ting/ene ikke blir returnert med bilen.
Alle biler er utstyrt med standard dekk når de forlater Peugeotfabrikken. Standarddekk er ikke egnet for alle vinterforhold og i visse perioder av året. I noen land er det et krav etter loven at alle biler er utstyrt med vinterdekk mellom november og mars. Peugeot Open Europe leie ikke ut eller selger vinterdekk. Det er kundens ansvar å kjøpe de riktige vinterdekk utenlands og få dem montert og fjernet ved en autorisert Peugeotforhandler. Kjettinger kan være forhåndsbetalt før avreise og leveres av Peugeot på tidspunktet for henting, men de er ikke egnet for motorveikjøring. Gjørme- og snødekk med Grip kontroll kan bli forespurt på visse kjøretøy: kontakt Auto Europe for alle detaljer.
Bare enkelte biler kommer med et reservehjul. De fleste biler kommer kun med et reparasjonssett. For å finne ut mer om reperasjonssettet.
BMP6 er en mekanisk styrt girkasse ofte referert til som halvautomatisk. Før du legger på vei i din Peugeot, kan du klikke her for mer teknisk informasjon.
Nei. Utvidelser eller endringer er mulig, men du må kontakte Peugeot direkte og ordne dette med dem. Alle kostnader vil være i euro og betalbar skatt gjelder.
Ja, du kan returnere bilen tidlig dersom du har ringt Peugeot og gitt beskjed. Ingen refusjon for ubrukte dager for tidlig retur av Peugeotbilen vil gjelde.
Detaljert informasjon er tilgjengelig i Peugeot reisebok som leveres i bilen samt oppført i Peugeot Guide Assistance. Det er forholdsvis enkelt. Du må følge samme prosedyre som du ville gjort hjemme. Kontakte politiet, fylle ut et skademeldingsskjema. Du må kontakte Peugeot kundebistandsteam så snart som mulig og følge deres instruksjoner. Behold alle dokumenter relatert til ulykken og fakse dette til Peugeot Assistance. I tilfelle bilen din blir stjålet, må du ta kontakt med Peugeot Customer Assistance Team. Hvis du ikke klarer å ta kontakt med Peugeot, og bilen ikke returneres, vil du bli belastet gjeldsbrevsbeløpet (verdien av bilen på slutten av leieavtalen) 7 dager etter utløpet av leieavtalen. Når du har varslet Peugeot vil gjeldsbrevsbeløpet ikke påberopes.
Disse kan kun kjøpes på Peugeotforhandlere i Tyskland. Bare vis frem registreringspapirene som du får ved starten av leieavtalen og forhandleren vil gi deg utslippsklistremerke. Prisen er ca EUR 8.
Ja, du har muligheten til å kjøpe TT bilen til deg selv eller et familiemedlem med fordelaktige vilkår gitt varighet av bruk under Temporary Transit formula. Peugeot Open Europe vil ta seg av fortolling for omregistrering kun i fastlands-Frankrike. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Peugeot Open Europe minst 21 virkedager før utløpet av kontrakten.