Auto Europe

  • NORGE
  • Kontakt våre bilutleiespesialister

    HVA ER KOMPLETT SKADEDEKNING?

    Komplett skadedekning med Auto Europe forklart
    Leiebil verden over
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Leiebil verden over

    Hvordan er leiebilen min dekket med Komplett skadedekning?

    Auto Europe tilbyr alle sine kunder Komplett Skadedekning. Denne gir deg sikkerhet i tilfelle bilutleieren krever en egenandel av deg som følge av skade eller tyveri bilen. Med denne pakken kan du kreve tilbake egenandelen du måtte betale til utleieren, fra Auto Europe etter leien er over. Dette er en enkel prosess. Du må først avklare egenandelsbeløpet med utleieren, for deretter å kontakte Auto Europe for å fremsette krav om refusjon. Når du gjør dette er det viktig å sende all obligatorisk dokumentasjon før du kontakter oss. Vår pakke med Komplett Skadedekning inkluderer det følgende:

    • Skade på karosseri, låser, felger, tak, understell m.m.
    • Skade på glass, som frontrute, sideruter m.m.
    • Skade på kjøretøyets hjul og dekk.
    • Tilbakebetaling av administrasjonsavgifter.
    • Skade på eller tap av nøkler.

    Hva gjør man om man har hatt et uhell eller kjøretøyet er stjålet?

    Hvis du skulle komme ut for en ulykke, oppdage nye skader på bilen, eller bilen blir sjålet, forhold deg rolig og følg punktene nedenfor. Auto Europe er her for å hjelpe i sånne situasjoner, så ikke nøl med å ta kontakt hvis du trenger ytterligere oppklaring.

    • Ring politiet:
      Det er viktig at du ringer politiet og får en offisiell politirapport. Dette må du gjøre uavhengig av om bilen er stjålet, du er involvert i en ulykke, eller om du finner en ny skade på bilen. Politirapporten er dokumentasjon på hendelsen. Hvis det var andre parter involvert, sørg for at deres detaljer er inkludert
    • Ring bilutleieren:
      Du må ringe bilutleieren innen 24 timer for å informere dem om hendelsen. Kontaktinformasjon kan du finne på voucheren og kontrakten din
    • Ta bilder og video:
      Sørg for å få så mye bilde- og videobevis som mulig
    • Få en skademelding fra bilutleieren:
      Når du avhenter leiebilen, fyll ut og signer skademeldingen fra den lokale utleieren.

    Hvordan kan jeg kreve penger tilbake fra Auto Europe?

    Hvis du har kjøpt vår Komplett skadedekning og du må sette frem krav til Auto Europe, må dette gjøres innen nitti (90) dager etter dagen hendelsen fant sted. Du må først fylle ut vårt kundeserviceskjema, og refusjonsskjemaet, og deretter sende det til oss sammen med følgende dokumenter:

    • Original Auto Europe-Voucher
    • Utleiers billeiekontrakt – signert
    • Politirapport
    • Utleiers skademelding
    • Kontoutskrift som tydelig viser kostnaden
    • Sluttfaktura
    • Reparasjonsfaktura
    • Eventuelle bilde- og videobevis
    • Fulle detaljer om alle involverte parter